A Red Bull másképp taktikázhat Japánban, mint a Ferrari és a Mercedes
![Forma-1, Japán Nagydíj, gumik](https://cdn.origo.hu/2024/02/YPCXdgTuJOigMHCR9r59bLBk6zoeulK1BS7HpvYtPsI/fill/1347/758/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50LzI3YmUwYzVjYzg4MzQ1ZDY4M2MzNTg3YmNjNjNjNzI0.webp)
A Forma-1-es csapatok és a Pirelli figyelmének középpontjában a hétvégi Malajziai Nagydíj áll, de a gyártó már közzétette, hogy az egy hét múlva esedékes japán versenyre ki hogyan állította össze a gumirendelését.
A szuzukai pálya lendületes kanyarjai jelentős oldalirányú terhelést rónak a gumikra, ezért felvetődött, hogy esetleg a kemény típust is bevetik itt. Azt azonban végül már egész évre a raktárban hagyja a Pirelli, Japánban a közepes keverék lesz a legkeményebb elérhető fajta. Ebből a Force India versenyzői meglepő módon 3-3 szettet rendeltek, és 2-t is csak Kimi Räikkönennek, Valtteri Bottasnak, illetve Romain Grosjeannak kért a csapata.
Ők hárman emiatt egy-egy garnitúrával kevesebb lágy gumiból gazdálkodhatnak, mint csapattársaik, de elképzelhető, hogy az edzések végére ez a különbség eltűnik.
A legpuhább keveréknek, a szuperlágynak ezúttal nincs akkora túlsúlya, mint az utóbbi időben néhány futamon, bár a McLaren párosának például 10-10 szettje lesz belőle. A többi csapatnál kiegyenlítettebbek az arányok.
A Ferrarinál és a Mercedesnél a versenyzőknek egyformán 7-7 csomag jut a szuperlágyból, ahogy a Force Indiánál és a Haasnál is. 8-as számot csak a Williams pilótáihoz írtak be ebbe a rubrikába, a többi istállónál, így többek között a Red Bullnál 9 szett lesz a polcon belőle. Nekik a lágy gumikkal lesz kisebb mozgásterük a Ferrarihoz és a Mercedeshez képest.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!