Második, egyben az utolsó napjával folytatódott a Forma-1-es idény második szezonközi tesztje a Hungaroringen. Keddről szerdára négyről háromra fogyatkoztak a jelenleg is valamelyik csapatnál versenyző pilóták. Az egyikük Kimi Räikkönen, aki Antonio Giovinazzit váltotta a Ferrarinál, a másik kettő pedig a Toro Rossóban zsinórban második napját töltő Brendon Hartley, valamint a délután őt váltó Pierre Gasly.
A Mercedesnél maradt a volán mögött a Forma-2-es bajnokságot vezető George Russell, akárcsak a McLarenben Lando Norris, valamint a Toro Rossóban Sean Gelael. Változás, hogy az indonéz pilóta ezúttal nem a Pirellinek tesztelt, azt a munkát a másik autóval délelőtt Brendon Hartley, délután pedig Pierre Gasly végzi.
A lengyel szurkolók örömére autóba ült Robert Kubica, a Williams harmadik számú pilótája is, aki a második legkevesebb kört teljesítette a délelőtt folyamán, és végig a 2019-es első szárnyat tesztelte.
Antonio Giovinazzi a Ferrari SF71-H ülését a Sauber C37-es pilótafülkéjére cserélte, a Red Bullnál Ricciardót az Aston Martin GT-versenyzője, Jake Dennis váltotta, a Force Indiában pedig az F2-es Nyikita Mazepin tűnt fel. Nico Hülkenbergtől a szintén F2-es orosz Artyom Markelov vette át a stafétát.
A nap első mért körét a kedden váltóhiba miatt rengeteg időt veszítő, mindössze 49 kört teljesítő George Russell futotta a Mercedesszel, de Norris hamarosan átvette tőle az első helyet. Egészen addig, amíg meg nem jelent Räikkönen, és előbb 1:18.8-ra, majd 1:16.9-re javította a legjobb időt.
A finn azonban nem állt meg itt, és hamarosan 1:16.171-es kört repesztett, amivel már 5 tizedre megközelítette Giovinazzi egy nappal korábban futott, nem hivatalos körrekordját.
A nap első és eddigi egyetlen piros zászlós megszakítását 11 óra előtt 10 perccel Nyikita Mazepin Force Indiája idézte elő, amikor megállt a 11-es kanyarban. A körözés negyedórás szünet után folytatódott.
Az ebédszünetig hátralevő időben Lando Norris új egyéni legjobbja változtatott a tabella elején, a McLaren fiatalja 1:18.768-as idejével feljött a második helyre, valamint 12 óra után pár perccel végre Robert Kubica is futott mért kört, amivel a 7. helyre sorolt be. Később javított az idején, és 1:19.376-ra, majd 1:18.451-re tornázta le a lécet, amivel átvette Norristól a második helyet. A legtöbb kört Räikkönen teljesítette, szám szerint 69-et.
Az ebédszünetben több versenyző is a média rendelkezésére állt nagyjából 10 perc erejéig. Mazepin, Markelov és Norris is beszélgetett az újságírókkal, valamint Kimi Räikkönen is, aki szokásához híven meglehetősen rövidre fogta, és 3 perc után faképnél hagyta az egybegyűlteket.
Miután ismét zöldre váltott a lámpa a bokszutca végén, többen is ráhajtottak a minél jobb köridőre, ahogyan az kedden is történt.
Elsőként Dennis ugrott feljebb a tabellán, majd őt követte Russell, aki fél másodpercen belülre került Räikkönen délelőtti idejéhez képest. Eközben a Toro Rosso Pirelli gumikat tesztelő autójában Hartley-tól Pierre Gasly, a csapat másik állandó versenyzője vette át a kormányt.
Három óra előtt nem sokkal a Mercedes fiatalja addig ügyeskedett, amíg 1:16.050-es idővel át nem vette a vezetést Räikkönentől, az élre repítve a W09-est. A finn azonban pillanatokkal később visszaszerezte az első helyet 1:15.805-tel. A nap első 1:16 alatti ideje kevesebb mint két tizeddel maradt el Giovinazzi keddi rekordjától. Mondanunk sem kell, ez az idő is hiperlágy gumikon született.
Miként Russell következő, 1:15.726-os köre is, amellyel újra az élre állt, de nem elégedett meg ennyivel és 1:15.575-tel új, nem hivatalos pályacsúcsot állított fel.
Ezt az időt később már senki nem tudta megdönteni. Räikkönen még javított és mindössze egyetlen ezreddel maradt el Giovinazzi keddi eredményétől.
Mazepinnek mondjuk nem is lehetett Russell ideje a célja, vélhetően örült, hogy fél 4 előtt nem sokkal újra pályára gurulhatott a délelőtt lerobbanó Force Indiával.
Még javított is az idején, 4 óra előtt 10 perccel azonban újra megadta magát az autója, ezúttal a 13-as kanyarban.
Az edzés végére ennek ellenére visszatért, és az utolsó 5 percben feljött az 5. helyre. Az utolsó órára fordulva a Ferrarinál és a Mercedesnél már nem a gyorskörökre koncentráltak, hátrébb azonban történtek javítások, Markelov például feljött a 8. helyre a Renault-val.
A nap legtöbb köréért nagy verseny folyt, a féltávnál élen álló Räikkönenhez felzárkózott Jake Dennis, hat perccel a vége előtt 127-126 volt a finn javára, a vége azonban döntetlen lett, mindketten 131 körrel zártak. Száz fölé jutott még Giovinazzi, Russell, Kubica, Markelov és Gelael is.
# | versenyző | csapat | köridő | kör |
1. | George Russell | Mercedes | 1:15.575 | 116 |
2. | Kimi Räikkönen | Ferrari | 1:15.649 | 131 |
3. | Jake Dennis | Red Bull | 1:17.012 | 131 |
4. | Antonio Giovinazzi | Sauber | 1:17.558 | 120 |
5. | Nyikita Mazepin | Force India | 1:17.748 | 51 |
6. | Robert Kubica | Williams | 1:18.451 | 103 |
7. | Lando Norris | McLaren | 1:18.472 | 73 |
8. | Artyom Markelov | Renault | 1:18.496 | 108 |
9. | Sean Gelael | Toro Rosso | 1:19.046 | 122 |
10. | Pierre Gasly | Toro Rosso | 1:19.790 | 75 |
11. | Brendon Hartley | Toro Rosso | 1:20.221 | 67 |