Workers repair a drain cover after Haas F1's French driver Romain Grosjean suffered a frightening tyre explosion during the second practice session of the Formula One Malaysia Grand Prix in Sepang on September 29, 2017. / AFP PHOTO / MOHD RASFAN
Vágólapra másolva!
Elismerte felelősségét, és közel egy évnyi tárgyalás után kifizette a tavalyi Malajziai Nagydíjon Romain Grosjean Haas-Ferrarijában egy csatornafedő által okozott kárt a sepangi versenypálya
Érdekes helyről kapott pénzt a Haas F1-es csapata, ugyanis közel egy évnyi tárgyalás után végül kártérítést fizetett az amerikai istállónak a korábbi Malajziai Nagydíjnak otthont adó Sepang International Circuit. A naptárból tavaly kikerült F1-es helyszín azok után kénytelen utalni, hogy tavaly Romain Grosjean súlyosan megrongálta az autóját, miután ráhajtott a pálya 13-as kanyarjában meglazult csatornafedélre.
A baleset után a pályamunkások lehegesztették a rosszul rögzített fedőt Forrás: AFP/Mohd Rasfan
Az eset a tavalyi maláj versenyhétvége pénteki második szabadedzésén történt, annyira gyorsan, hogy Grosjeannak esélye sem volt reagálni, az autója jobb hátsó kereke egyszerűen felrobbant, ő pedig tehetetlenül repült ki a kavicságyba.
Günther Steiner csapatfőnök már a versenyhétvége után jelezte, kártérítést követelnek a pálya üzemeltetőitől, mivel a rosszul rögzített csatornafedél félmillió fontos (181 millió forintos) kárt okozott a francia pilóta autójában.
A nagyobb gondot nem is a fedél által közvetlenül okozott sérülés, hanem a későbbi palánknak csapódás jelentette, amely tönkretette az új első szárnyat, így azt, valamint az új padlólemezt is ki lehetett dobni a kukába. Steiner már akkor elmondta, rendkívül profi volt a szervezők hozzáállása, akiknek volt biztosítása a hasonló esetekre.
A hetedik Európa-bajnokságon, 1984-ben először adtak mindkét elődöntő vesztesének bronzérmet, és az aranyérmes franciák legnagyobb klasszisa minden mérkőzésen betalált. Michel Platini öt találkozón kilencszer volt eredményes, két meccsen is mesterhármast ért el.