A Brazil Nagydíj előtti hétfőn összeült a Nemzetközi Automobil Szövetség technikai munkacsoportja, a Heathrow reptéren található Sofitel szállodában pedig több szabálymódosítás is terítékre került. Többek között eredetileg itt vitatták volna meg a Mercedes speciális felnije körül kialakult szabályértelmezési visszásságokat, erre azonban nem került sor, helyette több, érdekes módosítást is napirendre tűztek.
Az egyik kiskaput a Haas monzai kizárása miatt volt kénytelen bezárni a technikai munkacsoport. Romain Grosjean hatodik helyét azért vették el az Olasz Nagydíj után, mert szabálytalan volt a padlólemeze.
A csapatokat ez ösztönözte arra, hogy a 2019-es, első szárnyra vonatkozó szabályváltoztatások felülvizsgálatára kérjék az FIA-t, mondván túl sok a szürke terület a regulák szövegezésében.
Nikolasz Tombazisz, az FIA formaautós technikai igazgatója a Racefans értesülései szerint teljesen újraírja az első szárnyakra vonatkozó szabályokat, miután a csapatok részletesebb leírást kértek az új szárnyak méreteire és specifikációjára vonatkozóan. Többek között az olyan homályos kifejezések kivételét is szeretnék, mint a „minimális” eltérés.
Miután májusban döntöttek az előzést segítő új szabályok bevezetéséről, Tombazisz elismerte, hogy mint minden új szabály esetében, most is fennáll a veszélye annak, hogy a csapatok kiskapukat találnak a szövegezésben, amelyek kihasználásával a szabályalkotók nem érik el eredeti céljukat.
A másik kiskapu bezárására az üzemanyag-használat és az üzemanyag-átfolyás terén van szüksége. Az USA Nagydíjról Esteban Ocont és Kevin Magnussent kellett kizárni, mert vétettek az ezen területekre vonatkozó korlátozások ellen.
Az FIA arra gyanakszik, hogy a csapatok képesek kijátszani az üzemanyagra vonatkozó szabályokat
azzal, hogy extra helyet biztosítanak további üzemanyag tárolására (legfeljebb 105 kg-ot használhatnak fel a futam alatt), amit a szenzor kijátszásával juttatnak be a motorba.
Az FIA egyenszenzorral méri minden autóban az átfolyási sebességet, amelynek maximális értéke 100 kg/h, a szenzor és a motor közötti szakaszt azonban nem figyelik meg.
Ezt használhatják ki a csapatok, így juttatva extra üzemanyagot a motorba akkor, amikor az átfolyási sebesség a maximumon van.
Az ezzel járó előnyök ugyanakkor nem jelentősek, a szövetség mégis olyan intézkedéseket tervez, amelyekkel kiiktathatják az extra tároló használatát.