Az aerodinamikát érintő szabályok megváltoztatásával próbálja izgalmasabbá tenni a versenyeket a 2019-es szezontól a Forma-1 kereskedelmi jogait birtokló Liberty Media, és a szankcionáló testület, az FIA. A módosítások közül a leglényegesebb, hogy szélesebb és az ideinél egyszerűbb lesz az első szárny, valamint magasabbra kerül a hátsó szárny is.
Ezek révén a szabályalkotók azt remélik, hogy az autók körül kevésbé áramlik majd a levegő, a turbulencia inkább a hátulról érkező autók fölött keletkezik majd, így a támadó közelebbről üldözheti majd az elöl lévő autót. Az élcsapatok, a Red Bull, a Ferrari és a Mercedes menedzsmentjei azonban úgy vélik, a terv elbukik, mert a veszteségeket kompenzálni tudják majd a következő szezonra.
Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke azonban úgy véli, a szabálymódosítások rejtenek magukban kockázatot, és szerinte akár az idei sereghajtó Williams is kitalálhat valamit, ami az élmezőnybe emeli majd a csapatot. Paddy Lowe, a Williams technikai igazgatója szerint azonban nem szabad alábecsülni a szabályváltozások súlyát.
Úgy tűnik, mostanában népszerű azt mondani, hogy az aerodinamikai változások nem hoznak majd változást, de azt biztosan állíthatom, hogy sokkal többet érnek majd, mint az üzemanyaglimit változása.”
Lowe ezzel arra utalt, hogy jövőre az idei 105 kg helyett 110 kg-nyi üzemanyagot használhatnak majd a pilóták a versenytáv során, de a brit szakember véleménye az, hogy ez „semmit sem befolyásol majd. Az ember észszerű [mennyiségű] üzemanyagot rak az autóba a versenyre. Ez mindig is így volt, és némi spórolásra mindig szükség van.”
A brit szakember úgy véli, a pilótáknak az üzemanyag helyett inkább a gumik miatt van nagyobb szükségük van a spórolásra, ez csak kivételes esetekben alakul másként. Sokkal fontosabbnak tartja, hogy a csapatok semlegesíteni tudják-e a szárnyak átalakításából fakadó hátrányokat. Lowe szerint mindenki ezen dolgozik a tél során.
A tudást nem lehet visszavonni, de ez nem lesz könnyű feladat. Meglepne, ha a mérnökök vissza tudnának jutni arra a szintre, ahol eddig tartottak.”
A Williams számára rossz hír lehet, hogy a Toro Rosso csapatfőnöke szerint a következő szezonra a csapatok visszanyerik a veszteségeiket, és ha igazat mondanak, akkor a grove-i istálló továbbra is nagy kihívással néz szembe, mivel az idén történetük egyik leggyengébb szezonját teljesítették, jövőre pedig az F2 bajnoka, George Russell és a sérülése után visszatérő Robert Kubica révén kellene elmozdulniuk az utolsó helyről.