A vörös és az ezüstszínű autók rivalizálása meglehetősen régre nyúlik vissza a Forma-1-ben. Az egyik ilyen, éveken át tartó csatának volt részese Mika Häkkinen, aki Lewis Hamiltonhoz hasonlóan egy Ezüstnyíllal – akkor gyári Mercedes-csapat híján a McLaren-Mercedeseket hívták így – igyekezett felvenni a versenyt a Ferrarival és Michael Schumacherrel. A jelenlegi két négyszeres világbajnok párharcából Sebastian Vettelnél lát hasonlóságot egykori ellenfelével, és nem azért, mert ő ül a vörös autóban.
Häkkinen 1991-től 2001-ig tartó Forma-1-es pályafutása során két világbajnoki címet nyert, ezek közül az elsőt 1998-ban. Abban az évben az utolsó futamig harcolt Schumacherrel és hodította el a címet. Egy évvel később a német silverstone-i lábtörése megfosztotta a nézőket az egész szezonon át tartó csatározásuktól, de 2000-ben ismét összecsaptak, akkor azonban Schumacher jött ki győztesen az ütközetből. Az első, Ferrari színeiben megvívott párharcot Vettel is elbukta mercedeses riválisával szemben, de nem csak ebben hasonlít Schumacherre.
Először is azt gondolom, hogy Sebastian vezetési stílusa egyedi, de észrevehetőek a hasonlóságok Michaellel
– nyilatkozta Häkkinen a Speedweeknek. – Mindig ugyanott fékezett, ugyanazt az ívet autózta, majd nagyon finoman gyorsított ki, mindent kontroll alatt tartva. Ez egy nagyon jó, tiszta, világos, mégis agresszív stílus. Még a kerékvetőkön áthajtva is mindig uralja az autót."
Hamilton ezzel szemben többet kockáztat a kétszeres világbajnok szerint, noha azt egyáltalán nem ész nélkül teszi.
„Lewis mindig egy kicsit extrém módon vezet, nagyon kontrolláltan ugyan, de az autót jobban elviszi a határig és többet kockáztat. Nem nemtörődöm módon teszi ezt, tudatos döntéseket hoz, és ha a pályán marad, ebből szuper köridő születik. Az ember vállalhat ilyen kockázatot, de nem folyamatosan, különben előbb vagy utóbb kicsúszik."
Häkkinen magáról a Forma-1-ról is szót ejtett, ami szerinte az elmúlt évek unalmassága után végre újra izgalmas lett.
A Forma-1 már régóta nem volt izgalmas. Rosberg Hamilton ellen minden volt, csak izgalmas nem, a szurkolók pedig megfogyatkoztak a házon belüli rivalizálás miatt."
„Most a Mercedes küzd a Ferrari ellen, ráadásul ott vannak az olyan fiatal tehetségek, mint Verstappen, úgyhogy most már izgalmas. A Ferrarinak jók az esélyei a világbajnoki címre, hacsak valami kiszámíthatatlan dolog nem történik."
Vezetési stílus ide vagy oda, a versenyzők autóik hiányosságait egy ponton túl képtelenek eltüntetni. Ez különösen igaz az időmérő edzésre, hiszen egy futamon a jó alkalmazkodóképesség és a stílusbeli változtatás olykor sokat hozhat a konyhára, az időmérőn azonban világosan kirajzolódik az autók teljesítménye.
Ezen a téren a Mercedes saját bevallása szerint is hátrányban a Ferrarihoz képest, és ha itt javítani tud, az sokat jelenthet a későbbiekre, elég megnézni a Magyar Nagydíjat, ahol az esős időmérő után a Mercedesek az első sorból indultak, egyikük pedig meg is nyerte a versenyt.
Hamilton a Magyar Nagydíjon a felejthető pénteki nap után szombaton megszerezte az első rajtkockát, szavaiból pedig az tűnik ki, hogy ennek nem csak az eső volt az oka.
Valamilyen oknál fogva azt hiszem, hogy szombatra másik üzemmódba kapcsolom magam. Egyértelműen kisebbfajta meglepetés volt ez nekem is."
„A futam a fő erősségünk, jelenleg tehát arra koncentrálunk, hogy fejlődjünk az időmérőn – nyilatkozta Hamilton. – Öt első rajtkockánk volt tizenkét versenyen, ami jó, de lehetett volna jobb is. Ez az a terület, amin dolgoznunk kell, mivel a futamon összességében boldogulunk."