McLaren's Spanish driver Fernando Alonso (TOP) crashes ontop of Sauber F1's Monegasque driver Charles Leclerc (C/16) during the first lap of the Belgian Formula One Grand Prix at the Spa-Francorchamps circuit in Spa on August 26, 2018. / AFP PHOTO / JOHN THYS
Vágólapra másolva!
Még ha nem is az angyalok vigyáztak rá, ott volt a glória a Spában hatalmas balesetet szenvedő Charles Leclerc feje fölött, akinek a szerkezet nélkül Fernando Alonso McLarenje landolt volna a fején.
Charles Leclerc igazán szerencsésnek érezheti magát, hogy a Belga Nagydíj rajtja utáni baleset a Forma-1 2018-as szezonjában történt vele, az idén ugyanis már minden autón ott van a fejsérülésektől védő glória. Korábbi versenyzők és egy világbajnok is állítja, a szerkezet nélkül csúnya vége lehetett volna. Charlie Whiting részletes vizsgálatot ígért.
A Belga Nagydíj rajtja után Nico Hülkenberg elmérte a féktávot, majd nagy erővel Fernando Alonso McLarenjébe csapódott, amitől az átrepült Leclerc Sauberjén.
A monacói autójának glóriáján jókora horzsolások keletkeztek, habár Charlie Whiting szerint ez még nem bizonyíték arra, hogy Leclerc-nek komoly baja lett volna az eszköz nélkül.
„Spekuláció lenne kijelenteni, hogy a glória mentette meg őt egy súlyos sérüléstől – mondta az FIA versenyigazgatója. – Mindazonáltal nem kell nagy képzelőerő ahhoz, hogy a glórián megjelenő guminyomok Charles sisakján is lehettek volna.
Kisebb csoda lett volna elkerülni ezt a glória nélkül, mivel óriási területen húzódnak."
Az esetről a Forma-1 hivatalos Twitter-oldala közzétett egy, a hivatalos közvetítésben nem látott felvételt, amely a Sauber orrán található 360 fokos kamerával készült. Ez mutatja csak meg igazán, ahogy a glórián átszánkázik a McLaren, távol maradva Leclerc sisakjától.
Nico Rosberg, 2016 F1-es világbajnoka a Twitteren azt írta a futam után:
Befejezhetjük a vitát a glóriáról, életeket fog menteni!"
A 2009-es Magyar Nagydíjon súlyos fejsérülést szenvedő Felipe Massa is dicsérte a szerkezetet. „Mindezt látva azt mondhatjuk, a glória gyönyörű" – utalt a sokak ellenérzését kinézete miatt kiváltó fejvédőre.
Max Chilton, a Marussia korábbi pilótája maga is került már olyan helyzetbe karrierje során, amikor nagy szerencsével úszta csak meg a fejsérülést. „Az emberek mégis azt gondolják, hogy a versenyautóknak nem kell a glória.
E nélkül ma ismét elveszíthettünk volna egy fantasztikus tehetséget."
Whitinghoz hasonlóan maga az érintett sem tudja biztosan, hogy a glória nélkül a fején landolt-e volna Alonso autója, de azért hálás a szerkezetnek. „Nem tudom, hogy a glória nélkül mi lett volna a végkifejlet, de utólag visszanézve örülök, hogy ott volt. Ezúttal szerencsés voltam."
A versenyigazgató elmondása szerint részletes vizsgálatot fognak végezni, amelyben a hatalmas erőhatásnak kitett glória esetlegesen keletkezett sérüléseit nézik meg.
„Még csak felületesen vizsgáltuk meg a részeket, úgyhogy egy kicsit korai megmondani. A nagy sebességű kamera nem fog sokat elárulni, ahogyan a fedélzeti kamera sem, mert nem igazán volt tiszta a képe. Rengeteg fotót készítünk, az embereink hétfőn felveszik a kapcsolatot a Sauberrel, hogy megértsék, például mikor veszik le a glóriát, milyen állapotban vannak a rögzítései, és ami a legfontosabb, deformálódott-e."
Az Európa-bajnokságok végjátékai során a legtöbb mérkőzést a magyar játékosok közül Nagy Ádám játszotta, hatot. A jelenleg Olaszországban focizó középpályás 2021-ben mind a három csoportmeccsen szerepelt, míg 2016-ban csak a Portugália elleni 3-3-at „hagyta ki”. Kleinheisler László 5, Fiola Attila és Lang Ádám 4-4 Eb-találkozón lépett pályára.