Kényes kérdéshez érkeztek a csapatok az F1 2021-es szabályainak tárgyalásakor: a Ferrari az 1980-as évektől különleges jogosultsággal rendelkezik a Forma-1-ben, ez lehetővé teszi az olasz istálló számára, hogy bizonyos esetekben megvétózza egy új szabály bevezetését. A Scuderia legutóbb 2015-ben használta a vétót, amikor megakadályozták az ügyfélmotorok árának maximalizálását.
A sportágon belül általában két ellentétes álláspont uralkodik a Ferrari vétójogával kapcsolatban. Az egyik oldal szerint a Ferrarinak a történelmi jelentősége okán jár egy ilyen jogosítvány, a másik úgy véli, ez nem összeegyeztethető a versenysport lényegével. Mattia Binotto, a Ferrari csapatfőnöke Barcelonában leszögezte, hogy igényt tartanak erre a kiváltságra.
„A vétó bizonyosan nagyon fontos a Ferrari számára, és azt gondolom, hogy alapvetően az F1-nek is, mert ez nemcsak minket véd, hanem az összes csapatot is olyan döntések ellen, ami az istállók érdekeivel ellenkezne – magyarázta. – Erről elkezdtük már az egyeztetéseket az FIA-val és az F1-gyel is. Szerintem jól állunk, és remélhetőleg megtarthatjuk ugyanezeket a jogokat.”
Ha az ellenfeleken múlna, a Ferrari alighanem elbúcsúzhatna ettől a kiváltságtól, hiszen a Williams, a Red Bull, a Renault és a McLaren sem támogatja, hogy az olasz istálló vétójoggal rendelkezzen.
„Szerintem ez az egész egy ostobaság – jelentette ki Claire Williams az FIA monacói sajtótájékoztatóján. – Az a problémám, hogy a sportág már most is túl demokratikus, ezt már többször is kinyilvánítottam. Az F1-nek és az FIA-nak nagyobb szerepet kellene vállalnia a szabályalkotásban. Most túlságosan kollegiális ez, miközben a csapatoknak megvannak a saját érdekei.”
Williams leszögezte, szerinte nehéz megőrizni az F1 alapértékeit, ha egy „bizottság” dönt róluk, és kijelentette: „Nem hiszem, hogy egy csapatnak vétójoggal kellene rendelkeznie. Számomra ennek semmi értelme.”
Christian Horner a Red Bull részéről „eléggé elavultnak” nevezte a vétójogot, de elismerte, két szemszögből is lehet figyelni a helyzetet. „Ez egyrészt egy biztonsági háló, mert a csapatokat is képviseli, de a Ferrarit is – mondta. – Ha tiszta lappal indulunk, akkor ki lehetne ezt húzni, és akkor mindenkire ugyanazok a szabályok vonatkoznának, ahogy Claire is mondta.”
A Renault csapatfőnöke, Cyril Abiteboul szerint nem lenne jó, ha a Ferrari a sportágra nézve pozitívnak tartott javaslatokat meg tudná vétózni, és bár kijelentette, a Renault-nál elismerik a Ferrari értékét, a sportágban az „talán a kereskedelmi megállapodásban is tükröződhetne, nem pedig az irányításban”. A McLarentől
Zak Brown némi iróniával „kedvesnek” tartotta, hogy Binotto felvetette a csapatok érdekeinek képviseletét a vétójog kapcsán.
„Mindannyiunknak különböző érdekei vannak, úgyhogy az a legjobb, ha mindannyian külön tárgyalunk, ha és amennyiben az megfelelő. Ahogy Cyril is említette, a Ferrari rengeteget hoz a sportágnak, amit más formában is el lehet ismerni” – szögezte le.