Sebastian Vettel kanadai büntetése után talán még a korábbinál is nagyobb figyelem hárul a sportfelügyelők minden egyes ítéletére, különösen azokra, amelyek a pályalevágásokra és a bukótérből való visszatérésre vonatkoznak. A Francia Nagydíjon Daniel Ricciardo ugyanazért kapott büntetést (a két büntetéséből az elsőt), amiért Vettel Kanadában, nem ő volt azonban az egyetlen, akit szankcionáltak, Sergio Pérez még az első körben történt előnyszerzéséért részesült 5 másodperces büntetésben. A mexikói pilóta nem értett egyet az ítélettel, szerinte azzal pontszerző helyezéstől fosztották meg őt a felügyelők, miközben szerinte mindent szabályosan csinált.
Pérez a rajt utáni hármas kanyarban fékezte el magát és ment ki egyenesen a bukótérbe, hogy aztán az ilyen esetekre kijelölt útvonalat követve, a bukótérben elhelyezett bóját kívülről megkerülve, a négyes kanyar után csatlakozzon vissza.
Bár a bóját jó irányból kerülte ki, mégis nyert két helyet, Alex Albont és Kevin Magnussent is megelőzte, miközben a kicsúszás előtt mindkét versenyző előtte haladt.
Pérez ezután sem adta vissza a helyet, jött is a büntetés, ami meglepte a mexikóit. „Nem értem, hogy miért kaptam büntetést. Azt tettem, amit kellett, megkerültem a bóját, amitől lassabbnak kellett volna lennem, látszólag azonban előnyre tettem szert ezzel. Ha az ember megkerüli a bóját, akkor sok időt kellene veszítsen. Én ezt tettem.
Fájó, amikor az embernek körbe kell mennie, de én betartottam a szabályokat, mégis megbüntettek. A szabály világos: ha bármilyen oknál fogva letérünk a pályáról, meg kell kerülni a bóját. Én ezt tettem.
– nyilatkozta a verseny után. – Szerintem jó formát mutattunk, közel voltunk a Rernault-khoz és az Alfákhoz, a versenytempónk sokkal jobb volt, mint az egykörös, megérdemeltünk volna néhány pontot, azokat azonban elvették tőlünk. Vissza kell néznem az esetet, hogy lássam, mit csináltam rosszul, az én nézőpontomból azonban nagyon nehéz megítélni, hogy hol helyezkedek el a pályán. Hülkenberg mögé jöttem vissza, oda, ahol az első kanyarba érkezés előtt voltam."
Ez valóban így volt, Pérez csak azt felejtette el, hogy az első kanyar után Nico Hülkenberg Albont és Magnussent is megelőzte, ő viszont maradt a helyén, így a négyes kanyar után hiába jött vissza a német mögé, azzal ő is átugrotta az említett két pilótát. Michael Masi versenyigazgató elmondta, hogy ebben a pillanatban még nem garantálta magának a büntetést a Racing Point pilótája, ha ugyanis ezután visszaadja a jogtalanul szerzett két helyet, valószínűleg nem büntetik meg. A teljes képhez mondjuk az is hozzátartozik, hogy
Péreznek két kanyarnyi ideje lett volna a helyek visszaadására, a Mistral egyenesben Stroll ugyanis megelőzte Albont, így neki már csak úgy tudta volna visszaadni a helyet, ha egyúttal csapattársát is elengedi.
„Ha Sergio úgy dönt, hogy visszaadja a helyet annak a két autónak, szerintem azt mondtuk volna, hogy hatékonyan hátrányba hozta magát és visszakerült oda, ahol lennie kell – mondta Masi, majd hozzátette, hogy ilyen engedékenységre csak a rajt után számíthattak volna a pilóták, később nem. – Megbeszéltük ezt a versenyzőkkel és egyetértettek abban, hogy meg kell húznunk a határvonalat a pálya kialakításától függően. Itt az egyes-kettes kanyakombinációban alkalmaztunk volna ilyen instrukciókat."
Felmerülhet a kérdés, hogy miért nem közölte a versenyirányítás a csapattal, hogy a pozíciók visszaadásával elkeülhetik a büntetést.
Masi erre is válaszolt: azért nem, mert a csapat nem kérdezett rá, ők ugyanis csak ebben az esetben adhatnak javaslatot.
Pérez panasza egyébként azért sem helytálló, mert mint azt Masi elárulta, korábban tisztázták azt a versenyzőkkel, hogy nem elég szabályosan visszatérniük a pályára, előnyt sem szerezhetnek vele.
Egy Monacó utáni versenyzői eligazításon a pilóták kifejezetten kérték, hogy a mögé kelljen visszatérniük, aki mögött elhagyták a pályát.
Amikor valaki visszatér a pályára, akkor elsősorban biztonságosan kell ezt megtegye, másodsorban pedig nem kerülhet tartósan előnybe. Megnézve a fedélzeti kamerás felvételeket, különösen Lance Strollét, aki közvetlenül mögötte haladt, Sergio elfékezte magát, úgy döntött, hogy kimegy balra a bukótérbe, megkerüli a bóját, majd Albon és Magnussen elé jön vissza."
Az egyes-kettes, valamint a hármas-négyes kanyarkombinációban kialakított visszatérő útvonalakat az idei futamra alakították ki a francia pályán, és bár Masi szerint a versenyzők pénteken biztonsági és láthatósági szempontból is elégedettek volna vele, a jövőben változtathatnak rajta, ha szükséges.