„A pilóták egyetértettek abban, hogy a helyzet nem volt különösebben veszélyes, és Verstappen nem szenvedett hosszan tartó hátrányt a szabadedzésen – áll az indoklásban. – Mindkét pilóta egyetértett abban is, hogy a korlátozott hátrafelé a láthatóság és a 44-es autó [Hamilton] helyzete megnehezítette Hamilton számára, hogy lássa [Verstappen] érkező autóját, és azt is elfogadták, hogy Hamilton lassan tért vissza a pályára.”
A sportfelügyelők a fedélzeti videófelvételen megvizsgálták, hogy Hamilton legalább kétszer belenézett a tükörbe, mielőtt megpróbált visszatérni a pályára.”
Verstappen bár a Vettel-esetnél nem volt érintett, a hétvége előtt elmondta, megérti a sportfelügyelők döntését, de a szabálykönyvet átírná, így sejthető volt, hogy Hamilton büntetése érdekében sem fog lobbizni.
Hamilton a Mercedes sajtóbeszélgetésén elmondta, csodálkozott, hogy meg tudta fogni az autóját, és örült ennek, mert szerinte enélkül könnyen a falnak ütközhetett volna, így viszont még az abroncsai sem sérültek meg komolyabban. A visszatérése kapcsán hozzátette, próbálta elkerülni az ideális ívet, „de természetesen az ember egy idő után ráhajt a versenyvonalra.”
„Belenéztem a tükörbe, de amikor a fehér vonalon hajtunk, nem látszik benne semmi, Max elég távol volt a pálya másik oldalán, az ideális íven. Próbáltam lassan menni és nem útban lenni, aztán hirtelen megláttam őt, de szerencsére nem voltunk elég közel egymáshoz és nem akadályoztam meg, hogy bevegye a kanyart. Aztán a kijáratnál alaposan megcsúszott.”