HOCKENHEIM, GERMANY - JULY 28: Lewis Hamilton of Great Britain driving the (44) Mercedes AMG Petronas F1 Team Mercedes W10 leads Carlos Sainz of Spain driving the (55) McLaren F1 Team MCL34 Renault on track during the F1 Grand Prix of Germany at Hockenheimring on July 28, 2019 in Hockenheim, Germany. (Photo by Charles Coates/Getty Images)
Vágólapra másolva!
A sportfelügyelőket és az ellenfeleket is megzavarta, hogy Lewis Hamilton feltűnően lassan vezetett az egyik Safety Car-fázis alatt, de kiderült, a Mercedes kiválóan tartotta magát a szabályokhoz.
Kisebb zűrzavart szült, hogy Lewis Hamilton betartotta a szabályokat a Német Nagydíj során, amikor az egyik Safety Car-fázis alkalmával a közvetlen ellenfeleinél jóval lassabban haladt. Az esetet a sportfelügyelők is megvizsgálták, majd arra jutottak, egy rendszerhiba miatt merült fel Hamilton szabálysértésének gyanúja, és egy példátlan eset miatt alakult ki anomália.
A zavaros helyzet jó példája annak, hogy mennyire résen kellett lenni a Német Nagydíj során, hiszen egymást érték a váratlan események, amelyek között igen nehéz volt kiigazodni. Az F1 TV és annak pilótakövető funkciója segítségével azonban rekonstruáltuk, hogy mi történt Hamilton és a többiek között.
Hamilton egy VSC-fázis és egyben a 28. kör végén az élről a bokszba hajtott, hogy az intermediate gumik helyett lágyakon folytassa a versenyt. A 2. helyen ekkor Charles Leclerc haladt 36,2 másodperces hátránnyal, ami a nedves pályás köridőket figyelembe véve körülbelül egy szektort tett ki. Amint Hamilton beért a bokszba, a pályán ismét zöld zászló volt érvényben.
Miközben Hamilton a bokszból kifelé hajtott, Leclerc összetörte a Ferrarit a célegyenesre vezető kanyarban, de még küszködött egy kicsit, hogy kikecmeregjen a kavicságyból.
Ez azonban nem sikerült, közben a még mindig élen álló Hamilton már a hajtűkanyar felé közelített, amikor a versenyigazgató újra beküldte a Safety Cart. A történet szempontjából később érdekessé váló Kimi Räikkönen, Sebastian Vettel és Carlos Sainz ekkor 1:37.1, +1:37.7, valamint +1:45.8 másodperces hátrányban voltak, de a pályán közelebb haladtak a bokszbejáratnál lévő Safety Car vonalhoz, és hiába voltak majdnem körhátrányban, Hamiltonnál hamarabb szelték át a vonalat.
Räikkönen és Vettel a kör végén kiment kereket cserélni, Sainz viszont a pályán maradt, így megelőzte két ellenfelét. Hamilton ténylegesen előnyben volt, de később ment át a Safety Car vonalon, majd ő is rögtön kicsúszott, letörte az első szárnyát, és a terelőbóját rossz irányból megkerülve behajtott a bokszba. Ezért később büntetést kapott, és le is töltötte azt.
Mivel Hamilton nagyszervize elhúzódott, a korábban 2/3-ad környi előnyét lényegében elvesztette.
Miközben Hamilton a bokszban állt, Sainz, Räikkönen és Vettel még egyszer áthajtott a Safety Car-vonalon, így ők összesen már a harmadik körüket kezdték, amikor utolérték Hamiltont, és a szabályok szerint ilyenkor már nem kell magukat a szintidőhöz tartani, Hamilton viszont csak egyszer ment át a vonalon, így neki még meghatározott tempóval kellett mennie, erre a mérnöke is felhívta a figyelmet.
Ebből némi bonyodalom lett, mert Hamilton kénytelen volt nagyon lelassítani a miniszektor végéhez közelítve, hogy ne lépje túl az előírt tempót (mérnöke idegesen rászólt, hogy tartsa a szintidőt), ezért Sainz egy pillanatra meg is előzte, és a rádión méltatlankodott, hogy a Mercedes pilótája miért megy ilyen lassan. Mérnöke azt mondta, ha Hamilton szükségtelenül lassan megy, akkor megelőzheti őt, de nem tette,
Räikkönennek viszont ezt megtiltotta a mérnöke, pedig ők sem értették Hamilton tempóját.
Nem csak a tágabb értelemben vett élmezőnyben volt zűrzavar, egy másik esetben George Russell is kénytelen volt sokáig vitatkozni a mérnökével, hogy megelőzheti-e a slick gumikon nagyon lassan haladó Lance Strollt vagy sem. Russell fejből felmondta a szabálykönyv arra vonatkozó részletét, hogy a szükségtelenül lassan haladó autót megelőzheti, ráadásul a szintidő betartása miatt erre szüksége is volt.
A Williams mérnöke azonban csak szajkózta, hogy adja vissza a helyét Strollnak, Russell pedig kénytelen volt felülbírálni a kukacoskodó munkatársát, és ezt jól is tette. Csapattársa, a végül pontot szerző Robert Kubica is oktatást tartott a rádión a mérnökének, amikor arról vitatkoztak, hogy mi a jobb, a pályán elfoglalt hely vagy azt feláldozva a friss gumik használata.
„Ehh, ne foglalkozz a pályán elfoglalt hellyel, haver. A verseny végével kell foglalkoznunk, hogy a lehető leggyorsabban eljussunk oda, nem azzal, hogy hol vagyunk a pályán. Ha [Strollnak] új abroncsai lesznek, két kanyar alatt meg fog előzni.” A lengyel pilóta végül meggyőzte mérnökét, és bár Strollt nem tudta feltartani, áttételesen ennek is köszönheti, hogy pontot szerzett a Williamsszel.