SEIDL Andreas (GER) team principal team Porsche Motorsport portait ambiance during the 2016 FIA WEC World Endurance Championship, 6 Hours of Fuji from October 14 to 16 at Oyama, Japan - Photo Florent Gooden / DPPI
Vágólapra másolva!
A Ferrari után a McLarennél is új csapatfőnököt neveztek ki, a korábbi pletykákat igazolva a Porschénál sikert-sikerre halmozó Andreas Seidl lesz az F1-es részleg új vezetője.
Hónapok óta pletykálták, de a McLaren csütörtökön végre be is jelentette, hogy a Porsche korábbi LMP1-es csapatfőnöke, Andreas Seidl csatlakozik az istállóhoz, az F1-es részleg vezetője és csapatfőnöke lesz. Seidl pontos érkezésének dátumát nem közölték, így valószínűleg a technikai igazgatói posztot átvevő James Keyhez hasonlóan ő sem lesz ott a szezon kezdetén.
A német szakember korábban dolgozott már az F1-ben, 2000 és 2006 között a BMW Motorsport munkatársa volt, majd a BMW Saubernél irányította a pályán zajló mérnöki munkát. Nagy tudással rendelkezik a hibrid hajtásláncok és a csapatmenedzsment terén is, a Porschét a nulláról a Le Mans-i győzelemig vezette.
„Örömmel fogadjuk Andreas csatlakozását az F1-es technikai és operatív programunkhoz. Ez két fronton is jelentős elköteleződés a számunkra. Először is, újabb fontos lépcső az F1-es teljesítményünk visszaállításával kapcsolatos tervünkben, és az F1 melletti hosszú távú kitartásunk miatt is. Másodsorban,
az F1-es programunk szerves része a McLaren Racing hosszú távú stratégiájának, amely révén idővel a motorsportok egyéb formáiban is megjelenik világszerte
– nyilatkozta Zak Brown, a McLaren Racing ügyvezetője, aki Eric Boullier lemondása után a csapatfőnöki teendőket is a kezébe vette. – Andreas magasan képzett vezető, aki mindent sikerre vezetett, amiben részt vett. Nagyon várom már vele a közös munkát” – tette hozzá az amerikai üzletember.
Seidl szerint „óriási kiváltság és kihívás” csatlakozni a McLarenhez, de nagyon elkötelezetten készül a feladatra, és „hihetetlenül különleges és inspiráló” hozzájárulni a McLaren örökségéhez.
„A McLaren rendelkezik a vízióval, vezetéssel és tapasztalattal, de leginkább az emberekkel ahhoz, hogy visszatérjen az élre, abszolút ez lesz a figyelmem középpontjában, és a küldetésem. Alig várom, hogy csatlakozzak a csapathoz, elkezdjek dolgozni a munkatársaimmal a McLarennél, a partnereinkkel a Renault-nál, és persze Carlos [Sainz-cal] és Lando [Norrisszal].”
A harmadik Európa-bajnokság elődöntőjében 1968-ban Olaszország és a Szovjetunió 120 perc alatt 0-0-ra végzett, a 11-es párbajt még nem alkalmazták tétmeccsen, így az akkori szabályok értelmében a továbbjutásról pénzfeldobás döntött. Érdekes, hogy erre az eseményre szinte minden ott lévő másképp emlékezett utólag, és mivel közülük már senki nem él soha nem fogjuk megtudni az igazságot, csak azt, hogy Olaszország szerepelhetett a fináléban, ahol megismételt mérkőzésen győzte le Jugoszláviát.