Dilemmával szembesült a Ferrari menedzsmentje, miután Charles Leclerc autójában elfüstölt az erőforrás az USA Nagydíj harmadik szabadedzésének elején. A monacói pilóta autójába egy 2-es specifikációjú változat került be, ami a Monza óta használt 3-as változatnál kissé gyengébb, de Leclerc legalább elkerülte a rajtbüntetést, igaz, végül csak a 4. helyezett lett Austinban.
A Motorsport.com olasz kiadása szerint a Ferrarinál biztosak abban, hogy az USA Nagydíjra elővett motor a jövő hétvégén zajló Brazil Nagydíjon nem kap szerepet, mert elért az élettartama végére, és a további használat újabb motorhibával fenyeget, bár az elképzelhető, hogy visszafogott üzemmódokkal a szabadedzésen még bevetik.
A Ferrarinak két lehetősége maradt: újra bevetni az Austinban lerobbant motort vagy új egységet beépíteni, rajtbüntetés árán. Leclerc szempontjából jó hír, hogy a szaklap értesülése szerint a hidraulikus hiba következtében nem károsodott annyira az erőforrás, hogy azt ne lehetne megjavítani, így a próbapados tesztek után a 3-as specifikáció elvileg visszakerülhet az SF90-esbe.
A helyzet azonban felveti azt a forgatókönyvet is, hogy Leclerc kísérleti, 2020-as fejlesztéseket tartalmazó erőforrással versenyezzen az idei utolsó két futamon.
Ez tovább bonyolítaná a helyzetet a Ferrari-motor szabályosságát firtató kutakodások terén, hiszen Leclerc új specifikációjú erőforrást kapna, amit ráadásul magas teljesítményszinten is lehetne járatni az alacsony futásteljesítmény miatt, és természetesen az újítások hatását is le lehetne mérni a 2020-as újbóli bevetés előtt.
Az árnyoldal, hogy Leclerc egy negyedik erőforrás bevetése esetén rajtbüntetést kapna, miközben a Ferrari arra számít, hogy a Brazil Nagydíjon versenyképesek lesznek. Interlagosban a pálya 70%-a padlógázas, így DRS-sel együtt lehetséges az előzés, de ettől függetlenül nem ideális a középmezőnyből rajtolni.
Leclerc egyelőre a pontverseny 3. helyezettje,
az előnye 14 pont Max Verstappen és 19 pont Sebastian Vettel előtt, így lényegében ő a Ferrari egyetlen esélye, hogy az egyéni világbajnokság első két helyét uraló Mercedes-pilóták után a dobogó 3. helyét még elcsípjék. Ez bizonyos szempontból a motorcsere felé billenti a mérleg nyelvét, mivel a javított erőforrás megbízhatósága is kérdéses lehet.