A vártnál gyengébb eredmények mellett a Ferrari az idén az erőforrásával vonta magára a figyelmet a Forma-1-ben, különösen ősztől, amikor Charles Leclerc zsinórban szállította a pole pozíciókat, és Sebastian Vettel szingapúri győzelmével együtt a Scuderia pilótái egymás után háromszor állhattak fel a dobogó tetejére.
Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke nemrég arra utalt, hogy ekkor még nem látták biztosnak a világbajnoki cím megnyerését, de a Ferrari utána „elvesztette a fonalat”. Ez egybeesik azzal, hogy az ellenfelek kukacoskodása nyomán az FIA több technikai direktívát kiadott és szabályt is módosított 2020-ra, a közvélekedés szerint azért, hogy elejét vegyék a Ferrari trükközésének a motorok terén.
Az olasz autók elsősorban a szombati időmérőkön villogtak, az USA Nagydíjtól azonban ismét visszaesett a versenyképességük. Mattia Binotto, a Ferrari csapatfőnöke kitart amellett, hogy ez nem a motorok, hanem a beállítások terén alkalmazott új megközelítésük miatt történt, és az Auto Motor und Sportnak beszélt a motorok erőviszonyairól is.
Gyanítjuk, hogy maximum 20 lóerő, de még az is szép eredmény
– felelte Binotto, amikor a szaklap riportere azt mondta, az ellenfelek 50 lóerőre becsülik a Ferrari motorelőnyét. – Manapság egyre hasonlóbbak a motorok, ilyenkor már 20 lóerő is nagy előny, ami segít az időmérőn és a versenyeken. Büszke vagyok erre, mert még emlékszem, hogy a hibridkorszak elején, 2014-ben hatalmas volt a hátrányunk a Mercedeshez képest.”
A svájci motorspecialista az akkori lemaradást több, mint 80 lóerőre becsülte, a jelenlegi szóbeszédet pedig zavarkeltési kísérletnek tartja az ellenfelek részéről. „Arra használják a körülményeket, hogy nyomás alá helyezzenek minket. A nyomás zavart kelt. A Forma-1-es játszmázás része, hogy az ellenfél elbizonytalanodjon. Minden hasznos, ami a másiknak árt.”
Binotto elismerte, hogy a Ferrari versenyképessége pont a technikai állásfoglalások idején esett vissza, de leszögezte, nincs kifogása az FIA lépéseivel kapcsolatban.
„Ez így van, de rossz következtetéseket vontak le – utalt az ellenfelek gyanújára. – A motorok üzemeltetésével kapcsolatban semmit sem változtattunk. Nagyobb leszorítóerő generálása érdekében megnövekedett a légellenállásunk is, ezért vagyunk már egy kicsit gyorsabbak a kanyarokban, de lassabbak az egyenesekben.”