Motorsports: FIA Formula One World Championship 2019, Grand Prix of Bahrain,
Start, #5 Sebastian Vettel (GER, Scuderia Ferrari Mission Winnow), #16 Charles Leclerc (MCO, Scuderia Ferrari Mission Winnow), #77 Valtteri Bottas (FIN, Mercedes AMG Petronas Motorsport), #44 Lewis Hamilton (GBR, Mercedes AMG Petronas Motorsport), 31.03.2019. | usage worldwide
Vágólapra másolva!
A Ferrari csapatfőnöke, Mattia Binotto kizárja annak a lehetőségét, hogy a csapata fölényben lesz a következő versenynek helyt adó Bakuban, emiatt pedig a Mercedesszel szemben nagy előnyt élveznének.
Nincs egyetértés a Ferrari és a Mercedes csapatfőnöke között azzal kapcsolatban, hogy a soron következő bakui pálya melyik autó erősségeinek kedvez inkább. A Mercedes a bahreini és a kínai versenyhétvége során gyakran hangoztatta, hogy fő ellenfelük autója sokkal magasabb végsebességet ért el az egyenesekben, amivel a Ferrari visszahozta a kanyarokban elveszített idő jelentős részét.
A világbajnokság a következő hétvégén Bakuba látogat el, amelyet feltűnően hosszú egyenesek jellemeznek. Toto Wolff csapatfőnök annak ellenére, hogy a Mercedes a szezon első három versenyén kettős győzelmet aratott, már előre jelezte, hogy szerinte az azeri pálya a Ferrarinak kedvezhet majd.
A Mercedes a kanyarokban sokkal erősebbnek bizonyult az első három futamon. Forrás: AFP/Wang Zhao
Mattia Binotto, a Ferrari csapatfőnöke viszont hallani sem akar az ellenfél állításairól, ugyanis szerinte az SF90 és a W10 a végsebesség tekintetében is fej-fej mellett van.
„Ha megnézzük a Mercedes végsebességeit (Kínában), akkor láthatjuk, hogy mennyire erősek voltak. Emiatt inkább őket kellene megkérdezni, hogy tudnak ilyen jók lenni. Nem hinném, hogy nagy a különbség köztünk és köztük az egyenesekben."
A Kínai Nagydíj időmérő edzésén a Ferrari valóban a leggyorsabb volt mind a négy sebességmérő ponton, míg a Mercedes e tekintetben csak a középmezőny élén találta magát.
A GPS-adatok szerint azonban a W10 sebessége az egyenesek feléig meggyőző volt az SF90-nel szemben is köszönhetően a jó kanyarkijárati sebességnek, az egyenesek végén azonban a Ferrari erőforrásának és aerodinamikai beállításainak összjátéka magasabb végsebességhez vezetett.
A középső szektor kanyargós Bakuban Forrás: Picture-Alliance/AFP/usage worldwide/Hoch Zwei
Az olaszok csapatfőnöke azért sem akar foglalkozni a Mercedes elméletével, miszerint csapata előnyben lesz a következő fordulón, mert a bakui pálya nemcsak a nyers motorerőről szól, hanem a tökéletesre szabott aerodinamikai beállításokról is. Az azeri pálya húsz kanyarból áll, köztük rendkívül szűk szakaszokból a középső szektorban, ahol a megfelelő egyensúly elengedhetetlen.
A nehézséget az okozza, hogy a célegyenesben a versenyzők 2,2 kilométer hosszan haladnak padlógázon, így a kanyarok számára optimális leszorítóerőből fel kell áldozni a magas végsebesség érdekében.
A bakui célegyenesben a végsebesség a 360 km/h-t is elérheti Forrás: DPPI/Florent Gooden
„Baku egy olyan pálya, amely teljesen más aerodinamikai konfigurációt igényel, emiatt nem csak az erőforrások számítanak. Nem csupán egyenesek vannak Bakuban, hanem sok-sok kanyar is. Ebből a szempontból ez egy nehéz pálya."
Ami a következő futamokon várható erősorrendet jelenti, Binotto szerint kiélezett csatára lehet számítani. „Úgy gondolom, hogy a verseny nagyon szoros. Vannak olyan futamok, ahol csak századokkal van az egyik csapat a másik előtt."
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!
Tudta-e?
Sokáig az olimpiák legeredményesebb versenyzője Raymond Ewry volt, aki az 1900-as, az 1904-es olimpián egyaránt megnyerte a helyből távolugrás, magasugrás és hármasugrást, míg 1908-ban csak az előbbi kettőben diadalmaskodhatott, mert helyből hármasugrást ekkor nem rendeztek. Ewry úgy lett nyolcszoros olimpiai bajnok, hogy gyerekbénulás miatt évekig még járni sem tudott.