Nem elég, hogy nem működnek a fejlesztéseik, szenvednek a gumikkal, a Brit Nagydí előtt pedig még a főszponzoruk körül is állt a bál, a Haas versenyzői Barcelona után ismét összeütköztek, aminek kettős kiesés lett a vége. Günther Steiner csapatfőnöknek abból a szempontból is déjá vu-je lehetett, hogy Romain Grosjean és Kevin Magnussen a tavalyi silverstone-i futamon is összement, a különbség az akkori esethez képest, hogy most két kanyarral tovább bírták, és a rajt utáni hármas helyett az ötös kanyarban értek össze. Steiner elfogadhatatlannak nevezte az esetet, annak tükrében pedig főleg, hogy miben állapodtak meg a Spanyol Nagydíj után.
A brit futamra Romain Grosjeannál a csapat visszaváltott az év eleji specifikációjú autóra, míg Magnussen maradt a Barcelonában bevetett változatnál, hogy az istálló összehasonlíthassa a kettőt, így próbálva rájönni az utóbbi időszakban mutatott szenvedésének okára. Az adatok azt mutatják, hogy az újabb kocsi egyértelműen több leszorítóerőt generál, Grosjean viszont jobban érzi magát a régiben, ráadásul az időmérőn gyorsabb is volt Magnussennél. A rajt után is a dán előtt haladt, aki azonban a négyes kanyarban kívülről mellé fordult,
majd az ötösben megpróbálta mellette maradva megelőzni csapattársát, de már nem maradt elég helye, ráfutott a rázókőre, eközben a két autó összeért.
Az eredmény: mindkét autónál hátsó defekt (Grosjeannál jobb, Magnussennél bal), ami miatt – bár mindketten vissza tudtak állni egy kerékcsere után a versenybe – később feladni kényszerültek a futamot.
„Nagyon csalódástkeltő verseny volt ez nekünk, persze, most azt mondom, ami egyébként is nyilvánvaló.
A legjobb dolog, amit a pilótáink magukkal hoztak a csatába, egy ásó volt, amivel mélyebbre ásták a gödröt, amiben jelenleg vagyunk
– nyilatkozta a futam után Günther Steiner csapatfőnök. – Most haza kell mennünk, össze kell szednünk magunkat és megnéznünk, hogy mit teszünk a folytatásban."
Nem ez az első eset, hogy az idén összeütközik a két Haas-pilóta, a mostani szituáció azonban amellett, hogy megfosztotta bármilyen eredmény elérésétől a csapatot, azért is rosszabb, mert az istálló a futamon szerette volna összehasonlítani a régi és az új autót, majd az adatok alapján megtalálni a választ arra, hogy utóbbi miért nem hozza a várt teljesítményt. „Mindketten bajban vannak, elfogadhatatlan, ami történt. Elég világosan elmondtam nekik a Barcelonában történtek után, hogy mit ne tegyenek – mondta Steiner. – Jelenleg nehéz helyzetben vagyunk, próbálunk rájönni, hogy mi a gond az autónkkal,
mindenki pokolian keményen dolgozik, majd amikor esélyünk adódik, amikor úgy tűnik, hogy rendben van a versenytempónk, egymásnak mennek az ötödik kanyarban. Ez egyszerűen elfogadhatatlan.
Mindenki keményen dolgozik, hogy kikászálódjunk a gödörből, amiben vagyunk. Összehozzuk szinte a lehetetlent, majd mikor esélyünk adódik pontot szerezni, vagy legalább tanulni valamit ahhoz, hogy előrelépjünk, ilyesmit tesznek."
Steiner elárulta, hogy a barcelonai futam után leült beszélni a versenyzőkkel, a folytatásra nézve pedig a lelkükre kötötte, hogy egymással szemben inkább legyenek előzékenyek, és ha a csapat úgy ítéli meg, hogy valamelyiküknek igaza van, majd helyreállítja köztük a sorrendet.
Barcelonában azt mondtam nekik, ha valamelyikük úgy érzi, hogy bár neki van igaza, mégis pozíciót veszít a másikkal szemben, akkor hagyja veszni azt, majd én visszaadom neki.
A világos utasítás az volt, hogy még ha annak is kell meghátrálnia, aki jogosan birtokolná a pozíciót, hátráljon meg, majd a verseny későbbi szakaszában elrendezzük. Ez volt az instrukció."
A csapatfőnök egyelőre nem tudja, hogy milyen következménye lesz a pilótái mostani ütközésének, a verseny után csak röviden beszélt velük.
„Nem hiszem, hogy sok időre van szükség tudtukra adni, amit ilyenkor gondol az ember. Még nincs megoldásom, aludnom kell rá egyet, le kell nyugodnom, nincs értelme jelenleg leülnöm bárkivel is. Normális esetben olyan megoldásokkal állok elő, amik előre visznek, ez a munkám, bármi is lesz az, most is erre törekszem.
Egy csapat vagyunk, mindenkinek a csapatért kell dolgoznia, és nem saját magáért. Én vagyok az első, aki kétszer annyit dolgozik, mint mondjuk három-négy hónappal ezelőtt,
ez nem zavar. Azt akarom, hogy mindenki ugyanabba az irányba evezzen. Amikor láttam az ütközést a képernyőn, szinte el sem tudtam hinni. Két autó ütközött össze, és a mi két autónk volt az.”