HOCKENHEIM, GERMANY - JULY 28: Race winner Max Verstappen of the Netherlands driving the (33) Aston Martin Red Bull Racing RB15 passes his celebrating team on the pitwall during the F1 Grand Prix of Germany at Hockenheimring on July 28, 2019 in Hockenheim, Germany. (Photo by Dan Mullan/Getty Images)
Vágólapra másolva!
Egy apró megingástól eltekintve tökéletes vezetéssel az utóbbi három verseny során második futamgyőzelmét érte el Max Verstappen, aki a leggyorsabb is volt, ha szabaddá vált előtte a pálya.
Pályafutása hetedik F1-es nagydíjgyőzelmét aratta Max Verstappen a Német Nagydíjon. A holland pilóta a 2. helyről kezdhette a futamot, a nedves pályán kipörögtek a kerekei, de gyorsan visszaszerezte a harmadik helyet, majd a Mercedesek hibáiból profitálva átvette a vezetést, és az élen már magabiztosan haladt újabb sikere felé.
Verstappen ezzel megerősítette a helyét az egyéni világbajnokság 3. helyén, és 61 pontra csökkentette a hátrányát a még mindig nagy előnnyel vezető Lewis Hamilton mögött. Bár az egyik kerékcsere után közepes keverékű slick gumikon megpördült, a közönség mégis őt választotta a verseny legjobbjának.
Galéria: Képeken a csillaghullás a Német Nagydíjon
27/33
HOCKENHEIM, GERMANY - JULY 28: Race winner Max Verstappen of the Netherlands driving the (33) Aston Martin Red Bull Racing RB15 passes his celebrating team on the pitwall during the F1 Grand Prix of Germany at Hockenheimring on July 28, 2019 in Hockenheim, Germany. (Photo by Dan Mullan/Getty Images)
„Egyszerűen nem volt tapadásom, mivel a kuplung elengedése után a kerekek kipörögtek. Nem tudok más magyarázatot adni a történtekre” – tekintett vissza a rajtra a Sky Sports műsorában. Hozzátette, az egész versenyen nagy odafigyelésre volt szüksége, eleinte nagyon nedvesnek tartotta a pályát, és később is romlott az állapota, pont, amikor slickekkel próbálkoztak. A rádión kérdőre is vonta a mérnökét, hogy miért nem lágy gumikat kapott.
A mezőny többi tagjához hasonlóan Verstappen esőgumikkal kezdte a versenyt, és szerinte akkor vált igazán gyorssá a Red Bull, amikor a slick gumis megpördülés után, másodszor is intermediate abroncsokat szereltek az autóra. Kiemelte, hogy a győzelemben fontos szerepet játszottak azok a körök, amikor üres pályán ment.
„Akkor lettünk igazán gyorsak, amikor újra intermediate gumit raktunk fel. Először próbáltam kímélni az abroncsokat, majd amikor üres pályán autózhattam, már én tudtam diktálni a tempót – magyarázta a holland. – A végén kimentem lágy gumiért, onnantól kezdve pedig nem volt nehéz magam mögött tartanom a Toro Rossót és a Racing Pointot, de ébernek kellett maradni, mert amint az ember letér az ívről, vége a játéknak, ezt [Valtteri] Bottas esetében is láthattuk.”
Javulnak, de akad még teendő
A győzelemtől függetlenül Verstappen emlékeztetett, hogy az időmérőn akadtak technikai gondjai, a tapadással is küszködött, de úgy vélte, a Red Bull fejlődött az elmúlt versenyek során, e téren az ausztriai győzelmüket is kulcsfontosságúnak nevezte, mert felrázta az egész csapatot, különösen a Hondát.
Most már tényleg elhiszik, hogy képesek versenyeket nyerni. Az előző két hétvégén is nagyon keményen dolgoztak, próbálnak mindent optimalizálni. Ma is tökéletes napunk volt, és ez jó lökést ad.”
Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke hihetetlennek nevezte a versenyt, és bár elismerte, hogy szerencsére is szükségük volt a győzelemhez, méltatta Verstappen higgadtságát, és a szerelők munkáját is. „Az is elképesztő, hogy a két autónkkal összesen kilenc alkalommal álltunk ki a bokszba. Egyszerűen hihetetlen!”
Galéria: Képeken a csillaghullás a Német Nagydíjon
31/33
HOCKENHEIM, GERMANY - JULY 28: Race winner Max Verstappen of Netherlands and Red Bull Racing celebrates in parc ferme during the F1 Grand Prix of Germany at Hockenheimring on July 28, 2019 in Hockenheim, Germany. (Photo by Mark Thompson/Getty Images)
„Max szereti az ilyen versenyeket, ezúttal is végig az élmezőnyben tudott autózni. Amikor Valtterivel harcolt, jobban elhasználta a gumijait. Mi pedig végig informáltuk őt arról, hogyan áll a többiekhez képest” – mesélte.
Horner elárulta, nehezükre esett mindig a megfelelő gumit bevetni, Verstappen egy mellényúlás miatt pördült meg.
„A radarkép folyamatosan változott, a pálya állapota pedig minden kanyarban más volt. Minden alkalommal próbáltuk a megfelelő keveréket kiválasztani. Az egyik kerékcserénél rosszul is döntöttünk, amikor a közepes keveréket tettük fel. Azt hittük, hogy el tudunk menni vele a verseny végéig” – mondta a csapatfőnök.
Gasly megúszta a büntetést
Miközben Verstappen ismét remekelt, Pierre Gasly nem tudta jó eredményre váltani a 4. rajtkockáját. A legjobb esetben is csak néhány pontot szerezhetett volna, de az utolsó körökben összeütközött a Toro Rosso pilótájával, Alexander Albonnal. A sportfelügyelők megvizsgálták az esetet, de nem büntettek senkit, mert Gasly rögtön feladta a versenyt.
„Pierre sajnos beragadt a rajtnál, utána pedig probléma merült fel az első kiállásánál, ami miatt visszaesett a mezőny végére, és onnan kellett felzárkóznia – nyilatkozta Horner. – Az egyik újraindítás után megelőzte [Sebastian] Vettelt, de aztán többször is szélesen fordult az első kanyarban. A verseny végén újra fel kellett zárkóznia, és ekkor összeért Alexszel. Még nem láttam a felvételt, de ilyen körülmények között ez egy versenybalesetnek tűnik.”
A leintés után Gasly szerencsejátékhoz hasonlította a versenyt, és azt mondta, rendkívül csalódott a kiesés miatt.
„Az utolsó körökben Alexszel csatáztunk és összeértünk. Emiatt elvesztettem az első szárnyamat és kaptam egy defektet, úgyhogy meg kellett állnom. Nem tudom, mit mondhatnék, de nagyon bosszantó, hogy egy ilyen versenyen nem sikerült pontot szereznünk."
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!
Tudta-e?
Gerevich Aladár kardvívó hat olimpián összesen tíz érmet szerzett: hét aranyat, egy ezüstöt és két bronzot. Ez több is lehetett volna, ha nem maradnak el a játékok a háború miatt 1940-ben és 1944-ben. Gerevich ugyanis először 1932-ben, 22 évesen, utoljára pedig huszonnyolc évvel később 1960-ban 50 évesen ért a csúcsra.