NORTHAMPTON, ENGLAND - AUGUST 08: The cars of Lewis Hamilton of Great Britain and Mercedes GP and Lance Stroll of Canada and Racing Point parked in parc ferme after qualifying for the F1 70th Anniversary Grand Prix at Silverstone on August 08, 2020 in Northampton, England. (Photo by Dan Istitene - Formula 1/Formula 1 via Getty Images)
Vágólapra másolva!
Az idei F1-es Mercedes hátsó felfüggesztését veszi alapul a Racing Point a jövő évi Aston Martin tervezésekor, erősítette meg a silverstone-i csapat technikai igazgatója, aki szerint hátráltatni akarják őket.
Nagy botrányt kavart a Forma-1-ben, hogy a Racing Point lényegében lemásolta a Mercedes tavalyi autóját, ráadásul ezt bizonyos fokig a szabályok is megengedték nekik. Abból viszont vita és óvás kerekedett, hogy ezt pontosan milyen körülmények között tehették meg. Végül a csapattól levontak 15 pontot a konstruktőri világbajnokságban és 400 ezer eurós büntetést kaptak.
Az FIA emellett betiltotta az autók aerodinamikai felületeinek szisztematikus lekoppintását, a szabályokban viszont így is maradtak részletek, amelyek kedveznek a jövőre Aston Martin néven induló csapatnak, amely ezzel az ellenfeleket is bosszanthatja.
Az egyik ilyen részlet, hogy az idén 2019-es nem listázott alkatrészeket használó istállók jövőre fejlesztési zsetonok beváltása nélkül használhatnak 2020-as elemeket az autóikon.
Ez lehetővé teszi az Aston Martinnak, hogy a Mercedes ügyfeleként az idei W11-es hátsó felfüggesztése köré tervezzék a jövő évi modelljüket.
„Most a 2019-es változatot használjuk – erősítette meg Andrew Green technikai igazgató. – [Az ellenfelek] azt akarják, hogy büntessenek meg minket, és kétéves alkatrészeket kelljen használnunk ahelyett, hogy újakra válthatunk. Nem az a helyzet, hogy ettől előnybe kerülünk és 2021-es elemeket fogunk felszerelni az autóra, csak olyanokat, amelyeket [a Mercedes] használ most."
Az viszont kétségtelen, hogy bár a Racing Point vagy az Alpha Tauri bizonyos alkatrészei továbbra sem lesznek a legújabb fejlesztésűek, azok újabbak lesznek annál, amit jelenleg használhatnak, vagyis némi előrelépés várható az autójuk teljesítménye terén. Ez bosszanthatja az ellenfeleiket, de Green szerint a szabályok lehetővé teszik számukra a váltást.
„Tisztáztuk ezt az FIA-val, nekik semmi gondjuk nincs azzal, ha ezt tesszük” – szögezte le a technikai igazgató.
A szabályokat úgy írták meg, hogy a csapatok felhozhassák az autóikat a 2020-as specifikációra, ami szerintem teljesen fair.
Nem kellene, hogy hátráltasson minket az, hogy még a COVID előtt úgy döntöttünk, hogy a 2019-es felfüggesztést használjuk, és meg kellene engedni, hogy felhozzuk az autónkat arra a specifikációra, amit mindenki más is használ."
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!
Tudta-e?
Gyarmati Dezső öt olimpián vett részt a magyar vízilabda válogatott játékosaként, és Helsinkiben, Melbourne-ben és Tokióban aranyérmet szerzett. Később szövetségi kapitányként is a csúcsra ért, 1976-ban olimpiai bajnoki címre vezette Faragó Tamásékat.