Miután a Forma-3-as szezonnak Mugellóban vége lett, a Forma-2-es mezőny pedig majd csak a Bahreini Nagydíjon csatlakozik ismét az F1-esekhez, az Eifel Nagydíjon nem lesz formaautós betétfutam, noha túraautók így is versenyeznek majd. A gyérebb menetrend és az 1984-ben az újjáépített Nürburgringen rendezett első verseny apropóján az Autosport felvetette, hogy a Forma-1-es mezőny egyenautókban is megmérkőzhetne, ahogyan tette azt 36 évvel ezelőtt. Sebastian Vettelnek tetszett az ötlet.
Ayrton Senna, Niki Lauda, Keke Rosberg, Alain Prost, James Hunt, John Surtees, Jody Scheckter. Csak néhány név azok közül, akik az 1984-es Európa Nagydíj betétfutamaként összecsaptak 20 darab egyforma Mercedes 190 E volánja mögött, de igazából mindenkit fel lehetne sorolni, a stuttgartiak ugyanis az összes élő világbajnokot meghívták a nem mindennapi futamra, amelyet végül Senna nyert meg. Összesen tíz világbajnok vett részt a küzdelemben.
Azóta nem rendeztek hasonló viadalt, amelyen volt és jelenlegi Forma-1-es pilóták azonos feltételek mellett küzdhettek volna meg, Vettelnek azonban nem lenne ellenére valami ilyesmi.
„Szórakoztató lenne, én benne lennék, ha mondjuk túraautókkal, vagy valami hasonlóval küzdhetnénk meg, amikkel keményen versenyezhetnénk egymás ellen” – nyilatkozta az Autosportnak, majd felmerült benne, hogy akár izgalmasabb versenyt is produkálnának, mint az F1.
Nem tudom, hogy ez túlságosan veszélyeztetné-e a Forma-1-es futam által nyújtott show-t, de szerintem szórakoztató lenne.
Ugyanakkor ez már régen volt, manapság sokkal több a futam, de jó lenne más versenyeken is indulni más autókkal."
Vettel kitért arra is, hogy évtizedekkel ezelőtt nem számított ördögtől valónak, ha a Forma-1-es pilóták más sorozatokban is indultak, manapság szerinte ez azonban már nem működhetne, mivel az eredményes szerepléshez nem oszthatják meg a figyelmüket, valamint ha több sorozatban is versenyeznének, és nem jönnének az eredmények az F1-ben, egyből a kritikák kereszttüzébe kerülnének.
„Régen sokkal változatosabb volt, a versenyzők hétről hétre más autókat vezettek, Forma-1-est, Forma-2-est, bármit. Mára nyilván nagyon magas a színvonal, és az ember csak egy dologra koncentrál.
Nekünk, versenyzőknek szórakoztató lenne, ha keverhetnénk az autókat és a kategóriákat, de szerintem ez megosztaná az ember figyelmét, ami pedig viták sorát szülné. Úgyhogy ezek az idők elmúltak."
A négyszeres világbajnokhoz hasonlóan Carlos Sainz is örülne neki, ha egyenlő feltételek mellett csaphatna össze a többiekkel, a McLaren spanyol pilótája azonban mindezt kizárólag F1-es autóval tenné meg. „Én azt akarnám, hogy Forma-1-es autóban versenyezzünk közel egyforma feltételekkel. Engem más nem érdekel.
Versenyzőként az ember mindig azt akarja látni, hogy a leggyorsabb autóval a világon hol áll a többiekhez képest, a leggyorsabb jelenleg pedig a Forma-1.
Azt kívánom, hogy egy nap mind beülhessünk ugyanabba a Forma-1-es autóba, és megnézhessük, hogy ki a gyorsabb. Az lenne a legjobb, vagy a legigazságosabb teszt. Ugyanakkor szerintem ez lehetetlen."
Sainz szerint már csak azért is egyforma Forma-1-es autóval lenne a legjobb megmérkőzniük, mivel annak a vezetésében a legjobbak, ezért az is mutatná meg a valódi képességeiket. „A Forma-2, Forma-3, rali, vagy bármi más különbözik attól, amiben profik vagyunk. Mi professzionális Forma-1-es pilóták vagyunk, ahhoz értünk, hogy a világ leggyorsabb autóit vezessük. Úgyhogy én abban szeretném összehasonlítani magam a másik tizenkilenccel, hogy ki tud a leggyorsabban alkalmazkodni és a leggyorsabban menni ugyanazzal a Forma-1-es autóval."