Bernie Ecclestone leváltása óta az első számottevő szponzorációs együttműködést kötötte meg a Forma-1 jogtulajdonosa, a Liberty Media. A globális partnerek közé csatlakozó Aramco a világ legnagyobb olajtársasága és egyben a világ egyik legnagyobb vállalata is.
Az Aramco „a legtöbb” versenyen megjelenik pályaszéli reklámokkal, valamint a Spanyol Nagydíj, a Magyar Nagydíj és az USA Nagydíj névadó szponzora is lesz, ez azonban közvetlenül csak a jogtulajdonos számára jelent bevételt.
A szaúdi vállalat célja, hogy „a közlekedéstechnológia innovátoraként” jelenjen meg a sportágban, és az F1 közleménye szerint „az együttműködésben megvan a lehetőség, hogy továbbfejlesszük és felgyorsítsuk olyan erőforrások fejlesztését, amelyeket fenntartható üzemanyagok működtetnek.”
„A világ legnagyobb energiaszállítójaként és vezető innovátorként arra törekszünk, hogy teljesen újszerű megoldásokat találjunk jobban teljesítő motorok és tisztább energia érdekében – mondta az Aramco elnök-vezérigazgatója, Amin H. Nasser. – Az ilyen együttműködések fontosak, hogy valóra váltsuk a terveinket.”
A szerződés valószínűleg egy újabb lépés a tervezett Szaúd-Arábiai Nagydíj felé, ami várhatóan 2023 körül jelenhet meg a versenynaptárban, ha felépül a kifejezetten erre a célra készülő szórakoztató komplexum vagy előtte létrehoznak egy átmeneti, utcai versenyt.
Szaúd-Arábia nemzetközi megítélése a közelmúltban erősen leromlott, miután az ország isztambuli nagykövetségén megölték Dzsamál Ahmed Hasogdzsi rendszerkritikus újságírót, az olajhatalom azóta sportesemények felvásárlásával igyekszik javítani az országimázson. Az Aramco 1965 óta a világ legnagyobb széndioxid-kibocsátója.