Graphic rendering of the Ferrari 488 GT3 Evo 2020 to be driven by Alex Albon and Nick Cassidy in the 2021 DTM series. // Red Bull Media House // SI202102020015 // Usage for editorial use only //
Vágólapra másolva!
Két, Red Bull-festést kapott Ferrari is részt vesz a német túraautó-bajnokság (DTM) idei küzdelmeiben, az egyiket pedig több futamon a tavaly F1-es versenyzőből tartalékká lefokozott Alex Albon fogja vezetni.
Ahogy arról korábban mi is beszámoltunk, a Red Bull által az F1-es istállótól elküldött Alexander Albon az idén amellett, hogy a bikások fejlesztő- és tartalékpilótája lesz, az újjáalakult német túraautó-bajnokságban (DTM) fog versenyezni. Azt eddig is tudni lehetett, hogy a thai versenyző a Red Bull támogatásával indul a sorozatban, a csapata és az autója azonban mostanáig nem volt ismert.
Most azonban már az, a Red Bull bejelentéséből ugyanis kiderült, hogy az energiaital-gyártó együttműködésre lépett a háromszoros Le Mans-i 24 órás győztes AF Corse istállóval, amely a Ferrari gyári csapatát működteti az FIA hosszú távú világbajnokságának GTE Pro kategóriájában.
Ennélfogva Albon, a DTM-es indulást a Formula E-kötelezettségeivel összehangoló Nick Cassidy és a Red Bull-junior Liam Lawson az olaszok által biztosított Ferrari 488 GT3 Evo 2020-as modellel fog rajthoz állni.
„Ez a kihívás Gerhard Bergernek (a DTM főnöke - a szerk.) köszönhetően kezdődött, az ötlet tőle származik – nyilatkozta Amato Ferrari, a csapat tulajdonosa és főnöke. – Rövid idő alatt egyezségre jutottunk a Red Bull-lal. Csak egy célunk van, a győzelem. A két brandet elnézve minden hozzávaló megvan ahhoz, hogy sikerre törjünk."
Ami a pilótákat illeti, teljes szezont csak a tavaly az FIA F3-as sorozatában versenyző, ott két futamot nyerő Lawson fog teljesíteni, míg Albon és Cassidy osztozni fog a másik autón. Előbbi két pilótának ráadásul teljesen új lesz az, hogy nem formaautóval kell majd versenyeznie. „A DTM nagyszerű sorozat igazán tehetséges versenyzőkkel és izgalmas versenyekkel. Korábban csak egyszer vezettem zárt tetejű versenyautót, még 2015-ben, amikor jelöltek az Autosport Év Fiatal Versenyzője díjára, és igazán különböznek az együlésesektől.
Sokkal kevesebb a leszorítóerő és a gumik is nagyon mások, úgyhogy másfajta vezetési stílusra van szükség. Egy kis időbe bele fog telni, hogy hozzászokjak, de már várom az új kihívást"
– nyilatkozta Albon, akiről az egyelőre nem derült ki, hogy pontosan hány fordulón fog részt venni.
„A Red Bull és a Ferrari is vezető globális cégek, amelyek a sikert képviselik a motorsportban és azon túl. Örömmel egyesítjük ezt a két topmárkát egy különleges projekt keretein belül a DTM-ben, ahol közös erővel próbálják majd megnyerni ezt a nagy presztízsű bajnokságot – tekintett előre Berger. – A három magasan kvalifikált pilóta korábban nem látott együttműködése különösen ígéretes. A Forma-1-es versenyző és dobogós Alex Albon, a GT-versenyzésben profi és többszörös győztes Nick Cassidy és a fiatal tehetség Liam Lawson egy csapatban a tökéletes egyveleg, ami fenntartja majd az izgalmakat a közelgő DTM-szezonban."
A szezon június 18-án, Monzában rajtol, azaz rögtön hazai pályán bizonyíthat az AF Corse. A Red Bullnak is lesz hazai futama, szeptember elején ugyanis a Red Bull Ringen csap össze a mezőny. Az idény nyolc fordulóból áll majd, ebből négyet Németországban rendeznek, többek között az október 3-i szezonzárót is, amelynek a Hockenheimring ad otthont. Az eddigiekhez hasonlóan egy hétvége továbbra is két, egyenként 55 perces plus egy körös sprintfutamból fog állni.
A negyedik Európa-bajnokság négyes döntőjébe a magyar válogatott úgy jutott be, hogy a legjobb nyolc közötti páros meccsen Budapesten 1-1-et, Bukarestben 2-2-t játszott, és az akkori szabályok szerint harmadik mérkőzést kellett vívniuk a feleknek a továbbjutásért semleges helyszínen. Ezen Belgrádban Kocsis Lajos és Szőke István góljaival 2-1-re győzött Magyarország.