Kevés pontszerzési lehetőség adódik az F1-es mezőny alsóházában szereplő csapatoknak, ezért minden alkalmat meg kell ragadniuk ahhoz, hogy versenyben maradjanak. Számukra a pontszerzés különösen nagy téttel bír, hiszen a jogdíjak elosztását a csapatversenyben elfoglalt pozíció is jelentősen befolyásolja, ezért nem mindegy, hogy az adott istálló a 8. vagy a 9. helyezett lesz.
A 8. helyet az előző két szezon során az Alfa Romeo foglalta el, a Brit Nagydíjjal bezárólag idén is ezen a helyen szerepeltek, a Hungaroringen viszont Nicholas Latifi 7. helye és George Russell 8. pozíciója révén a Williams összesen 10 pontot szerzett, így faképnél hagyták a mindössze 3 pontos svájci istállót.
Frédéric Vasseur csapatfőnök a verseny előtt elmondta, a tempó terén közelítettek az élmezőnyhöz
az idei szezon során, viszont ezt egyelőre nem tudták pontokra váltani, és kiemelte azt is, hogy már az előző év végén eldöntötték, hogy teljes mértékben a 2022-es autó kifejlesztésére összpontosítanak, és tudták, hogy idei újítások nélkül nehéz dolguk lesz.
Vasseur azt már a Magyar Nagydíj előtt „nehézkesnek” nevezte, hogy utolérjék a 7. helyezett Alpha Taurit, a Hungaroring után pedig már a 8. helyért is kapaszkodniuk kell, de a vezető versenymérnök,
Xevi Pujolar szerint van még elég verseny ahhoz, hogy behozhassák a váratlanul sikeresen szereplő grove-i ellenfelet.
„Nem lesz könnyű, de úgy gondolom, lehetséges, és meg fogjuk próbálni – szögezte le. – Végtére is, sokkal rosszabb is lehetne a helyzet, elnézve, hogy hol álltak a verseny elején, úgyhogy én még ennek is örülök – utalt arra, hogy Latifi és Russell az újraindításnál még a mezőny elejében autózott, de a gyorsabb ellenfelek végül legyőzték őket.
„Még akkor is voltak lehetőségeink, amikor ők elöl mentek, aztán mindkét autónk büntetéseket kapott, úgyhogy még kalandosabb lett a versenyünk. Nem kerültünk óriási ponthátrányba, és még sok verseny van hátra, úgyhogy szerintem meg tudjuk csinálni” – utalt a felzárkózásra, de azt nem tette hozzá, hogy ehhez a szezon első fele alapján látványos javulásra van szükségük.
„Ha egy verseny lenne hátra, akkor nem menne, de úgy gondolom, ha van három-négy futam, akkor normális versenykörülmények között elérhetjük ezt” – összegzett Pujolar, aki rámutatott, az időmérőn még a Williamsek előtt voltak, de a rajtnál kimaradtak ugyan a balesetekből, de visszaestek, majd Antonio Giovinazzi gyorshajtás, Kimi Räikkönen pedig veszélyes kiengedély miatt büntetéseket kapott.