Kimi Raikkonen of Alfa Romeo Racing ORLEN arrive in to the paddock during free practice of Dutch Grand Prix, 13th round of Formula 1 World Championship in CM.com Circuit Zandvoort, North Holland, Netherlands, 2 September 2021 (Photo by Andrea Diodato/NurPhoto) (Photo by Andrea Diodato / NurPhoto / NurPhoto via AFP)
Vágólapra másolva!
Az Alfa Romeo Racing hivatalos közleményben tudatta, hogy Kimi Räikkönen legutóbbi koronavírustesztje pozitív lett, így nem vesz részt a Holland Nagydíjon. A helyére a csapat tartalékpilótája, a legutóbb a Williams színeiben a 2019-es szezonzárón versenyző Robert Kubica ugrik be.
Az Alfa Romeo a következő közleményt adta ki: A csapat megerősíti, hogy a Zandvoortban elvégzett legutóbbi, 2021-es Holland Nagydíjat megelőző tesztelések során Kimi Räikkönen tesztje pozitív lett a COVID-19-re. Kiminek nincsenek tünetei és jó hangulatban van, azonnal karanténba vonult a hotelszobájában. A csapat azonnal elvégezte a kontaktkutatást, és nem számít újabb esetekre a csapatban a Holland Nagydíj hátralevő ideje alatt. Az Alfa Romeo Racing gyors gyógyulást kíván Kiminek, további információkat pedig később fog közölni.
A tavalyi szezon során több versenyző is elkapta a koronavírust, futamot azonban csak hármuknak, Sergio Péreznek, Lance Strollnak és Lewis Hamiltonnak kellett kihagynia.
Az idén Räikkönen az első pilóta, aki megfertőződött a COVID-19-cel, a helyét pedig Robert Kubica, az Alfa Romeo teszt- és tartalékpilótája veszi át.
„Robert az Alfa Romeo Racing tartalékpilótája a 2020-as szezon kezdete óta, az idén pedig három szabadedzésen vezette a C41-est. 97 Forma-1-es futammal és tapasztalattal az idei autóról készen áll rá, hogy a legjobbját nyújtsa a csapatért” – olvasható az istálló közleményében.
Kubica 2006 és 2010 között előbb a BMW-Sauber, majd a Renault, a súlyos sérülésekkel járó 2011-es ralibalesetét követő visszatérése után pedig a Williams színeiben versenyzett az F1-ben. Az idén a tartalékpilótai munkája mellett sportautóval versenyez, két héttel ezelőtt pedig csapatával az utolsó körben történt műszaki hiba miatt bukta el az LMP2-es kategóriagyőzelmet a Le Mans-i 24 óráson.
A harmadik Európa-bajnokság elődöntőjében 1968-ban Olaszország és a Szovjetunió 120 perc alatt 0-0-ra végzett, a 11-es párbajt még nem alkalmazták tétmeccsen, így az akkori szabályok értelmében a továbbjutásról pénzfeldobás döntött. Érdekes, hogy erre az eseményre szinte minden ott lévő másképp emlékezett utólag, és mivel közülük már senki nem él soha nem fogjuk megtudni az igazságot, csak azt, hogy Olaszország szerepelhetett a fináléban, ahol megismételt mérkőzésen győzte le Jugoszláviát.