Szabályváltozásokat jelentettek be a Forma-1 következő szezonjára
![Forma-1, Olasz Nagydíj, rajt](https://cdn.origo.hu/2023/12/889E4nWukq3Txr_lNEid9NNpqFSCQHvpvpoebXGPPLQ/fill/1347/758/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50L2JjNmUzZWFiMjIyMzRkNWVhYzU4ZWNlZTE3ODNhM2Vj.webp)
A Motorsport Világtanács legutóbbi londoni gyűlése után szabályváltozásokat jelentett be az FIA a Forma-1 2023-as idényére. Ezek részben technikai jellegűek és kevésbé lesznek látványosak, ugyanakkor a biztonság növelését szolgálják: növelik a visszapillantó tükrök méretét és még erősebbé teszik az autók tetején lévő, felborulásnál fontos védelmi eszközt jelentő bukócsöveket.
Utóbbi változtatást a borzalmas silverstone-i rajtbaleset miatt kezdeményezték,
amelynél csoda volt, hogy Csou Kuan-jü nem szenvedett súlyos sérülést.
Emellett sportszakmai szempontból is lesz változás a szabálykönyvben, konkrétan az úgynevezett rajtbüntetések terén. A hajtáslánc-elemek keretének túllépéséért járó hátrasorolások időnként nagyon megkuszálják a szálakat és nehéz rájönni a kvalifikáció után, hogy pontosan mi lesz a rajtsorrend, ezért tisztázták, hogy amennyiben egy pilóta legalább 15 helynyi büntetést kap, vagy a rajtrács végére sorolják, annak mindenképp a büntetés nélküli versenyzők mögül kell indulnia a futamon.
A 15 helynél kisebb hátrasorolást kapó pilóták esetében amennyiben ketten vagy többen azonos pozícióba csúsznak hátra, az időmérőn szerzett eredményük dönt a sorrendjükről.
Az FIA információkkal szolgált a szuzukai darus incidensről is, amelynél eljárási hibákat állapítottak meg, és azt ígérték, rövid és hosszú távon is korrigálni fogják, nehogy újra előforduljon egy olyan eset, ami Pierre Gasly életét veszélyeztette. A teljes jelentést napokon belül nyilvánosságra hozzák.