Az idei drasztikus kiadáscsökkentések után a korábbi ígéreteknek megfelelően 2004-ben 300 milliárd forintot kellett volna fordítani az autópálya-építkezésekre. Mivel a kormány idén csupán 80 milliárd forintot költött a sztrádákra, - ez egyébként még a folyamatban lévő építkezések költségeit sem fedezte - jövőre elkerülhetetlen a többletráfordítás. A meghirdetett kormányprogram szerint 2006 végéig 481 kilométernyi autópályának kellene elkészülnie.
A szerdai kormánydöntés után László Csaba pénzügyminiszter bejelentette, hogy a korábbi tervekkel szemben 70 milliárd forinttal kevesebbet, csupán 150 milliárd forintot fordít a kormány a sztrádák építésére. A Népszabadság úgy tudja, hogy a kurtításoknak köszönhetően a 2004-re tervezett építkezésekből kimarad a Budapest és Dunaújváros közötti M6-os sztráda építése, az M3-as Nyíregyházig terjedő, és az M35-ös Debrecenig tartó szakaszának építése.
A drasztikusan csökkentett költségekből jövőre legfeljebb az M7-es továbbépítésére és az M0-ás fejlesztésére futja. Szakértők szerint a döntés komoly presztízsveszteséget jelent a kabinetnek, ugyanis alig két és fél év kellett ahhoz, hogy a túlzottan ambiciózus sztrádaprogramról bebizonyosodjon: lehetetlen a kivitelezése - írja a Népszabadság.