A Garmin-Cervélo csapat több versenyzője is panaszkodott a szakasz után a Cyclingnews nevű szakportálnak, Matthew Wilson például azt nehezményezte, hogy a murvás szakaszok között meredek lejtők is voltak. "Ha felfelé kell tekerni a murvás úton, az nem gond, de itt voltak olyan szakaszok, ahol nagy sebességgel száguldtunk lefelé, miközben hajtűkanyarokat kellett bevennünk. Két balesetet láttam, de lehetett volna sokkal több is" - fakadt ki az ausztrál bringás.
Csapattársa, a korábban az összetettben is vezető David Millar szintén kikelt a murvás szakasz ellen, szerinte azok a versenyzők, aki nem vettek még részt a mostani murvás szakaszt magában foglaló, minden évben március elején megtartott Montepaschi Strade Bianche elnevezésű versenyen, azok nem biztos, hogy tudják, miképp kell ilyen terepen tekerni.
"Fontos szempont, hogy egy verseny látványos legyen, de a szervezőknek meg kell találniuk az egyensúlyt, Abban bízom, hogy Angelo Zomegnan versenyigazgató jö döntést hoz majd" - mondta Millar arra utalva, hogy a 14. szakaszon szintén várna a mezőnyre egy meredek murvás rész, amelyen ráadásul az út mellett sziklafal van, így elég nagy a balesetveszély. Millarék azt szeretnék elérni, hogy Zomegnan változtasson a szakaszon, hogy ne ismétlődjön meg olyan tragédia, mint a harmadik etap során, amikor Walter Weylandt nagy sebességgel egy falnak ütközött, és belehalt sérüléseibe.
"Az eddigi beszélgetésekből úgy tűnt, Zomegnan vevő a változásokra, mindannyiunknak az az érdeke, hogy a lehető legminimálisabbra csökkentsük a balesetek kockázatát" - nyilatkozta Millar. Balesetből az ötödik szakaszon sem volt hiány, több kisebb bukás mellett Tom Slagter ráijesztett a társakra és az orvosokra is, esés közben beverte a fejét, percekig ájultan feküdt az aszfalton, szerencsére agyrázkódással megúszta.