A Barcelona labdarúgócsapata a közelmúltban jelentette be, hogy rekordösszegű, 150 millió eurós mezszponzori szerződést kötött egy nonprofit katari alapítvánnyal, a Qatar Foundationnel, amelynek emblémája a következő idénytől felkerül a spanyol bajnokcsapat mezére az UNICEF felirat mellé.
A szerződés öt évre szól, vagyis szezononként 30 milliót utalnak az arabok. A katalán csapat 111 éves története során először kap pénzt mezreklámért, amely presztízsveszteséget jelent a klubnak Cruyff szerint.
"Feleslegesnek tartom ezt a szerződést, hiszen a klub éves költségvetésének csupán hat-hét százalékát teszi ki az összeg. A Barcelona meze egy unikum volt a labdarúgásban, nincs még egy olyan csapat, amely ennyi időt kibírt volna mezszponzori támogatás nélkül, erre szakítanak a hagyománnyal a büdzsé töredékéért."
Cruyff szerint a szerződéssel az új vezetőség kreativitása teljes hiányáról tett tanúbizonyságot. "Rosell három hónap alatt több butaságot csinált, mint elődje, Joan Laporta hét év alatt" - mondta a 63 éves szakember, aki hozzátette, nem az zavarja, hogy lesz egy logó a mezen, hiszen az UNICEF emblémája már évek óta rajta van, de az a szerződés arról szól, hogy a Barcelona fizet a szervezetnek, és nem fordítva.