Olaszországban aligha lepődtek meg sokan, hogy Firenzében Cerci kihagyta a 94. percben megítélt büntetőt, és ezzel elúszott a Torino jövő évi európai kupaszereplése. A klub története ugyanis másból sem áll, mint hihetetlen pechszériákból, tragédiákból és az utolsó pillanatokban elszalasztott esélyekből.
Az 1906-ban a Juventusból frissen kivált klubot azért nevezték el Torinónak, mert úgy volt, hogy a Juve elköltözik a városból. Végül a fekete-fehérek is maradtak, és kezdetét vette az évszázados viszály, amelyben általában a Toro húzta a rövidebbet. Pedig nem úgy indult, hogy ő lesz a szegény kistestvér, akit két kézzel pofoz az élet: a Serie A első éveiben meghatározó szerepet játszott, megszervezte például az első nemzetközi tornát, ahol egyből döntőt játszott. De elbukta.
Az 1914/15-ös szezonban biztos bajnoknak tűnt a Toro, de a bajnoki címet végül nem osztották ki, mert kitört az első világháború. Aztán 1927-ben már beesett az első scudetto, de csak pár napig örülhettek neki a szurkolók, kiderült ugyanis, hogy a június 5-én lejátszott, Juventus elleni rangadó előtt a Toro egyik alkalmazottja 50 ezer lírával lefizette a Juve egyik védőjét, Luigi Allimendit. A bajnoki címet tehát most már sikerült megnyerni, csak megtartani nem, mert a szövetség visszavonta.
Előbb a háború, aztán a bunda
A 40-es években aztán ráragyogott a nap a sokat próbált bordó csapatra, sokak szerint minden idők legnagyszerűbb olasz futballcsapata jött össze. A Grande Torino letarolta a mezőnyt, máig élő rekordok egész sorát állította fel, és zsinórban nyerte a bajnoki címeket. A verhetetlen csapat Torinót tette a calcio akkori fővárosává, de sajnos máig sem örvend igazán nagy nemzetközi hírnévnek, mert uralkodása idején Európa éppen a népességének tizedelésével volt elfoglalva.
Végre vége lett a világháborúnak, de nemzetközi sikersztori helyett egy szörnyű tragédia következett: 1949-ben a csapatot egy lisszaboni mérkőzésről hazafelé szállító Fiat G-212-es gép a rossz látási viszonyok miatt a Torino melletti dombra épült Superga bazilikába csapódott. A csapat és a teljes szakmai stáb – 31 ember, köztük a magyar edzővel, Egri-Erbstein Ernővel – életét vesztette a tragédiában.