Vágólapra másolva!

Izgalmas hajrá a Mira Mare Kupán<br/>

Korábbi reményeink nem igazolódtak, a Jugo (déli szél) késett, ezért a zsűri úgy döntött, hogy Trogir-ból a reggeli rajtot a nyílt víz szélén lévő szigetcsúcs közelébe helyezi át. Az öt perces előjelzés után teljes szélcsend állt be, viszont az áramlat a mindjobban összetorlódó hajókat vészesen sodorta a rajtvonal felé.

Tovább fokozta a feszültséget, hogy ettől a "lavór"-tól 300 méterre már látszott a szélvonal. Azok jártak jól, akik a szigetcsúcs irányába álltak, mert így a szinte leheletszerűen jelentkező parti szél segítségével lassan elérték az áhított szélsávot. A délelőtti gyenge kreutzolást követően dél körül beállt teljes szélcsend, majd ehhez kapcsolódó kedvezőtlen meteorológiai előrejelzések miatt 18 órakor a zsűri a futamot törölte. Az engedélyezett motorhasználat ellenére a mezőny egy része az egyre frissülő esti szélben mégis vitorlázással fejezte be a napot a Vis szigeti Komiza-ban.

Néhány órás erőgyűjtés után már az éjféli rajt és az előttük álló 60 mérföldes távolság leküzdése tette próbára versenyzők állóképességét. Szerencsére megérkezett a várva-várt szél is, így a számítások szerint 133 fokon vitorlázva hajnalra a Kornati szigeteknél kijelölt ellenőrzési pont közelébe kerülhetett a mezőny. Az eredmények még a helyi vitorlázó szakembereket is elismerésre késztették a magyar vitorlázók teljesítménye láttán. A hajók az éjszakai szakaszon is hátszélvitorlát használva 12-13 csomós átlagsebességgel repülték be a távot az egyre növekvő hullámok hátán.

Az első hajók így már reggel 8 után a célnál jelentkeztek Murtel kikötője előtt. Az igazán precíz versenyzők kicsit hiányolták, hogy az ellenőrzési pontnál még nem találkoztak a hajnalban elindult motoros ellenőrző hajóval. A nap végére az ígért Bora (északi szél) is lecsapott a kikötőben biztonságban horgonyzó mezőnyre. Ennek veszélyeivel mindössze a nyílt vízen kedvtelésből tovább vitorlázó Takács Péter vezette (Koós - Szerednyei - Dobai - Fehér) hajónak kellett számolni, de a kikötés utáni beszámolójukból kiderült, hogy rendkívül élvezték ezt a próbát is.

A futamgyőzelmet a 28-as hajó (Kovács János) szerezte meg, a második helyet a 29-es (Adorján Árpád), míg a harmadikat a 14-es (Lados János).

A Mira Mare Cup 2000 esti díjkiosztóján a három futam alapján a 28-as hajóban versenyző Kovács János és barátai kapták az első díjat. A második a 14-es (Lados János), a harmadik helyen a 13-as hajóban Molnár Csabáék végeztek.

A Bende és Zsemberi által felajánlott csodálatos hajómodellt a 21-es hajóban Denes István és csapata kapta. A Magellán GPS-t a Horváth Géza (tiszteletbeli nő) által vezetett női csapat (Horváthné Ági, Szabó Petra, Bagi Eszter, Perusic Snjezana) nyerte a Yacht magazin különdíjával együtt.

A verseny befejezésével a csapatok még két napig, szabadon vitorlázhatnak az Adrián, mielőtt visszatérnek Magyarországra.

Lázár Lénárd

(A tudósításhoz a Westel 900 Rt. biztosítja a technikai hátteret.)

Korábban:

A hajnali skipper eligazítás két rajtváltozatot tartalmazott tekintettel a Vodice előtt kavargó szélre. A 8 órás induláskor végülis az első változatot, azaz a félhátszeles rajtot valósították meg - tájékoztatott bennünket Dr. Fekete Zoltán a verseny etikai bizottságának elnöke.

Mindent egy helyen az Eb-ről