A felhasználók, főleg a fiatalok, már mobiltelefon is nyomon akarják követni, hogy éppen mi történik az ismerőseikkel a webről már ismert közösségi portálokon keresztül - derül ki a comScore piackutató legfrissebb felméréséből. A másfélszeresére növekedett látogatottságnak köszönhetően a kapcsolatépítő szájtokat 12 millió látogató tekintette meg csak tavaly novemberben. Ez pontosan két és félszerese a 2007-ben tapasztaltnak. A mobiltelefonokon keresztül internetezők egyharmada elsősorban a közösségi oldalak funkcióinak minél sokrétűbb kihasználására veszi igénybe készülékét.
A fejlett nyugat-európai országok - így Anglia, Spanyolország, Olaszország, Franciaország és Németország - előfizetői közül az összes mobiltelefonnal rendelkező ügyfelet beleértve, öt százalékuk használja a MySpace, a FaceBook vagy más hasonló jellegű oldal szolgáltatásait. A comScore piackutató cég elemzéséből kiderül, hogy a közösségi oldalak Angliában a legnépszerűbbek, ahol majdnem tíz százaléka az összes mobiltelefon felhasználónak készülékén keresztül jelöli be új ismerőseit.
Talán elsőre meglepő lehet, de a szebbik nem képviselői aktívabban használják telefonjukat online kapcsolatteremtésre, mint a férfiak. Az ettől eltérő tartalmak esetében más a tendencia, így az email-olvasás vagy a hírek böngészése terén a férfiak vezetnek hetven százalékkal. Amennyiben az átlag internetezőknél is fiatalabb mobilinternetezők vevők lesznek az ehhez hasonló szolgáltatásokra, úgy terjedhet jobban a kötöttségektől mentes és eszközfüggetlen világháló-használat a gyakorlatban.