Egyre keresettebbek az okosórák, de kevesebb Apple Watch fogyott
![](https://cdn.origo.hu/2023/12/Brx_SBuKOM5UwJbYdUbkvLu2CRxykUXiupzTNZxhb_A/fill/1347/758/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50L2RjMTRiN2FmYmZjYzRjNTc5OWNjZjBiY2Q2ZmZlNGQ2.webp)
Az okosórák iránti kereslet az elmúlt években folyamatosan emelkedett, általában azonban ennek az Apple Watch egyre nagyobb népszerűsége volt az oka. A Canalys elemzői azt mondják, hogy a világjárvány ellenére az okosórák piacai az idei első negyedévben 12 százalékos növekedést mutat az eladásokban.
Az Apple továbbra is uralja a szektort 5,2 milliós eladással, azonban ezúttal a növekedés nem az Apple Watch-nak köszönhető, abból ugyanis 13 százalékkal kevesebb fogyott, mint egy évvel korábban. A Huawei ellenben 113 százalékkal erősített 2,1 millióra, míg a Samsung 1,2 millióról 1,8 millióra lépett elő. A Garmin 24 százalékkal erősített, a Fitbit 21 százalékkal rontott.
A vásárlások kevesebb mint harmadáért felelt Észak-Amerika, itt és Európában is lassult az Apple Watch-vásárlási láz. Állítólag ezekben a régiókban az AirPods lett most a menő. A legnagyobb növekedést azonban Kína mutatta, 66 százalékkal több okosórát szállítottak itt le, mint 2019 azonos időszakában. A trend pedig folytatódik.