Különösen jó időben jöhetett az Activision Blizzard számára a Microsoft általi felvásárlás, az akvizíció versenyhatóságok általi jóváhagyására várva a kiadó aggasztó első negyedéves üzleti eredményekről számolt be. A kérdéses időszakban a játékaival aktívan szórakozók száma 372 millió főre esett, ami óriási szám, de az egy évvel ezelőtti azonos időszakhoz képest 63 milliós mínuszról beszélünk.
A 63 millió köddé vált felhasználóból 50 millióan a különféle Call of Duty-k nyúzását hagyták abba, ami a Call of Duty: Vanguard gyenge szereplésének, továbbá a free-to-play Call of Duty: Warzone egyes népszerűtlennek bizonyult frissítéseinek tudható be. A Call of Duty Mobile viszont stabilan teljesít.
A rengeteg aktív felhasználó kiesése az anyagiakra is rányomta a bélyegét, az idei első negyedévben az Activision Blizzard 1,77 milliárd dollár árbevételt ért el, míg a tavalyi azonos időszakban 2,28 milliárd dollárt tudott felmutatni. A kiadó reméli, hogy az idei fősodratú Call of Duty és a Warzone utódja kiköszörülik majd a csorbát, plusz a június elején megjelenő Diablo Immortal is segít a bevételeinek számottevő növelésében.
Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!