Pánikgomb is van ezen az új okoseszközön

Vágólapra másolva!
Az AirTag új kihívója nemcsak követhető, de segítséget is hív. Pánikgombként működik, ha háromszor megnyomjuk.
Vágólapra másolva!

A Tile, a Bluetooth-os tárgykeresők egyik vezető gyártója most egy fontos szolgáltatást vezetett be vásárlói számára. A legújabb nyomkövetői mostantól egyfajta pánikgombként is működve SOS-riasztásokat küldhetnek, amelyek értesítik a barátokat, a családot, sőt, esetleg a segélyszolgálatokat is.

Tile pánikgomb követő
Az új Tile követő már pánikgombként is működhet.

A 2024-es Tile Pro, Tile Mate, Tile Slim és Tile Sticker az első új termékek azóta, hogy a Life360 közel három évvel ezelőtt felvásárolta a céget, és sok szempontból változatlanok. Mindegyik valamivel hangosabban csenge és valamivel jobb vízállósággal rendelkezik, de a hitelkártya, a kulcstartó és a matrica verzió is nagyjából azonos méretű és súlyú maradt.

Az Apple AirTag-jeivel és a Samsung SmartTag 2-vel ellentétben nincs szó a precíziós nyomkövetést biztosító UWB-jelekről, de a Tile Sticker kivételével mostantól az eszközök további 100 lábnyi távolságból elérhető Bluetooth-jelet kínálnak. A teljes elérhető távolság így a Tile és a Mate esetében 350 láb(91,44 m), a Pro esetében pedig teljes 500 láb(152,4m), és ez a megnövelt táv bizony nagyon jól jöhet, ha az új vészjelzéseket használnánk.

A pánikgomb használata

Az eszköz már eddig is képes volt arra, hogy megcsörgesse a telefonunkat, ha kétszer megérintettük a rajta található a gombot, mostantól viszont a háromszori megérintés választhatóan „SOS Alert” riasztást küldhet. Ez egy diszkrét 15 másodperces visszaszámlálást indít el, amely után szöveges üzeneteket és push-értesítéseket küld a vészhelyzeti kapcsolattartóknak, és még a Tile vészhelyzeti diszpécserközpontjával is kapcsolatba léphet - ha előfizetünk a cég havi 14,99 dolláros Life360 Gold csomagjára.

Az SOS-riasztás a Life360 alkalmazás egy már meglévő funkciója, amelyet alapvetően csak távolról elindítunk Bluetooth-on keresztül a Tile gombjával, így a telefonunkat párosítani kell az alkalmazással, és a közelben kell tartanunk, ha azt akarjuk, hogy működjön.

Míg a Life360 marketinganyagainak egy része azt sugallja, hogy a gombnyomás automatikusan mentőt küld, Kristi Collura, a Life360 kommunikációs igazgatójának nyilatkozata szerint ez ennél egy kicsit árnyaltabb:

Amikor egy Gold vagy Platinum tagsággal rendelkező Life360 tag SOS-t indít, a sürgősségi diszpécsereink felhívják, hogy felmérjék a helyzetet, és szükség esetén kapcsolatba lépjenek a megfelelő hatóságokkal, például a rendőrséggel vagy a mentőkkel. Ha a tag nem válaszol, a diszpécser automatikusan értesíti a helyi hatóságokat, hogy küldjenek segítséget. A diszpécserek addig hívják a Circle tagokat és a vészhelyzeti kapcsolattartókat is, amíg valaki nem válaszol, és tájékoztatják őket arról, hogy a sürgősségi szolgálatot a tag tartózkodási helyére küldték.

Ha szeretne még több érdekes techhírt olvasni, akkor kövesse az Origo Techbázis Facebook-oldalát, kattintson ide!

 

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!