A NOB ezen döntése értelmében a világ legnagyobb sporteseménye társult a legnagyobb globális médiavállalattal. A minden képernyőre kiterjedő teljes körű jogok révén Európa-szerte 700 millió nézőt érhetnek el. A Discovery közlése alapján a szabadon fogható és az előfizetéses csatornákon, az online és mobil felületeken minden eddiginél több közvetítés látható majd.
Magyaroszágon a médiatörvény szerint a kiemelten nagy jelentőséggel bíró események közvetítéséből nem lehet kizárni a hazai közönség jelentős részét, ezért fontos, magyar érdekeltségű sportesemények kerültek át a közelmúltban a közmédia csatornáira, előbb az M1-re, majd a Dunára, hamarosan pedig az M4 állami sporttévére.
A Médiatanács 14 pontos, gyakorlatilag minden sikersportágra kiterjedő listát állított össze,
ezek jó részét korábban a tematikus sportcsatornák közvetítették, amelyeknek párhuzamos közvetítés esetén le kellett mondaniuk a kiemelkedő nézettségről.
Kérdés, a NOB friss döntése mennyire megy szembe a hazai médiatörvénnyel. A NOB és a helyi piacok követelményeinek megfelelően a Discovery mindenesetre a nyári olimpiai játékok ideje alatt legalább 200 óra, a téli olimpia alatt pedig legalább 100 óra szabadon fogható televíziós tartalom közvetítését vállalja. A Discovery sok európai piacon továbbértékesíti a jogok egy részét - így kerülhet sok olimpiai verseny a közmédiára is.