Az utóbbi egy-két évben nem egy showrunnert rúgtak ki azért, mert mérgező légkört teremtett a forgatáson, így járt a Bír-lak-ot és a jó húsz évvel későbbi folytatást jegyző Franklin is. Őt verbális bántalmazások, szexista és szexuális tartalmú megjegyzések miatt távolították el, nem beszélve a diszkriminatív bánásmódról, amit egyébként is tanúsított a női munkatársak iránt. A helyére a korábbi társproducer, Bryan Behar került, akit aztán Franklin még be is perelt, azzal vádolta, hogy a MeToo-mozgalmat csak ürügyként használta az ő kirúgatására.
Talán nem véletlen, hogy a Rick és Morty alkotója egy ideje rajzolt figurákkal dolgozik, az általa kitalált Balfékek forgatásán ugyanis sűrűn meggyűlt a baja a hús-vér szereplőkkel. Képtelen volt tervezni, sokszor nem jelent meg időben, így nemegyszer elmaradtak az olvasópróbák, netán a forgatókönyv vagy a díszlet készült el későn – ráadásul a nézettség sem szökött az egekig. Az NBC a harmadik évadnál elégelte meg Harmon hanyagságát, az ötödik szezonra azonban kénytelen volt visszavenni, mert közben meg a sorozat minősége romlott nagyot.
Eredetileg a magyar származású Darabont ültette át a képernyőre Robert Kirkman képregényeit 2010-ben, de a következő évben már ki is rúgták a produkcióból. A hivatalos indoklás szerint a filmek világából érkezett szakember képtelen volt tartani a tévés tempót, később azonban kiderült, hogy panaszkodott a rossz munkakörülményekre, és a költségvetésen is összeveszett az AMC-vel. Darabont egyébként jelenleg is perben áll a csatornával, szerinte a forgatásért Georgiában járó adókedvezményt is lenyelték, ahelyett, hogy a jóváírást a produkcióba – netán az ő fizetésébe – forgatták volna vissza.
Lapozzon, van még pár sztorink!