A humánerőforrás-fejlesztési operatív program (hefop) 107 millió forintos támogatásával induló oktatási projekt vezetője a lapnak elmondta: a többek között gazdasági és üzleti jogot, idegen nyelvet és számítástechnikát tanuló hallgatók közszolgáltatói, illetve kereskedelmi cégek call-centerében, telefonos ügyfélszolgálatán is megállják majd a helyüket.
Ugyancsak a látássérültek elhelyezkedését, alkalmazását segíti a munkaadók tájékoztatásához készített CD, amely az Új kilátások címet viseli, és a látássérült dolgozók alkalmazásával járó felelősségről, a számszerűsíthető előnyökről és a telemarketinges, az ügyfélszolgálati, valamint a call-centerekben való foglalkoztatásukról nyújt információkat.
Fodor Zsuzsanna, a tájékoztatót kidolgozó Együtt a Munkaerőpiac Fejlesztéséért Alapítvány elnöke azt emelte ki a digitális ismertető tartalmából, hogy egy a számítógép használatát vakok számára is lehetővé tevő speciális szoftver segítségével a látássérültek éppoly hatékonyan képesek ellátni a munkájukat, mint látó társaik. Empatikus készségük, lojalitásuk és az a tény, hogy a telefonos munka vizuális szempontból ingerszegény munkakörnyezete nem készteti őket az első néhány hónap után munkahely-változtatásra, különösen értékes munkaerővé teheti őket - hangsúlyozta.