Mindez azt jelenti, hogy míg 2000-ben a fele, addig tavaly a harmada volt a listaáron számított költségnek a tényleges kiadás; miközben a lakosonkénti 92 amerikai dolláros költés a volt szocialista országok között "előkelő helyet" jelent, uniós viszonyításban volna még mit növekednünk - mondta.
Az ismertetett adatok szerint az Egyesült Államokban 544, Nagy-Britanniában 427, Németországban 263 dollár ez a mutató, ezzel állítható szembe Bulgária 55, Csehország 78, Szlovákia 56 vagy Románia 43 dolláros adata.
A 2008-as adatok szerint a televízió reklámpiaci részesedése egy év alatt 40,1-ről 39 százalékra, a sajtóé 36,2-ről 34,5 százalékra csökkent. A rádiós piac minden ténylegesen elköltött száz forintból 5,1 helyett 5,8-at, az online pedig 7,5 helyett kereken 10-et szívott fel; a közterületi reklám aránya fél százalékkal, 10,2-re mérséklődött, míg a moziköltés minden kétszázötvenedik forintot vitt el.
Novák Péter, az MRSZ alelnöke arról beszélt az eseményen: az online piac fejlődése 43 százalékos eredményt mutat; ezen belül a legdinamikusabban a keresőmarketing bővült, de a "hagyományos" online reklám is 30, az e-mailes pedig 50 százalékkal bővült tavaly az előző évihez képest.
A szakember megemlítette: az idei évre nulla és tíz százalék közötti online hirdetési növekedésre számítanak.