A Magyar Építők cikke kitér arra, hogy tavaly év végén adták át az M85-ös autóút Balfi csomópont és Fertőrákos csomópont közötti szakaszt, valamint a hozzá kapcsolódó, Sopron belterületét érintő Pozsonyi út új nyomvonalú szakasza is megnyílt a forgalom előtt. A kivitelezés tovább folytatódik, és a fejlesztés várhatóan 2024 végére éri el az osztrák határt, amikor elkészül a még hiányzó szakasz az országhatárig.
Jelenleg a 780 méter hosszú alagutat építi az SDD Konzorcium, vagyis a Dömper és a Subterra-Raab Kft., kiegészülve a Pannon-Doprastav Kft.-vel.
Február első felében a Bécsi-dombi alagút bal oldali járatának elején elkészült a csőernyős szakasz profilozása, ami azt jelenti, hogy a csőernyős biztosítás beépítése miatt kialakult fűrészfogak egyenetlenségeit kiegyenlítették.
A bal oldali alagútban a főte, a mag és a talp fejtése, illetve biztosítása a tervezett BO2a fejtési osztály egy módosított változatának megfelelően történik, amelynek lényege, hogy a főte-mag-talp 3-2-2 zárásokkal követi egymást. Itt a fejtés már a 600 méter alagútszelvényhez közeledik.
A képre kattintva nézze meg galériánkat az alagút fejtésének munkálatairól:
A jobb oldali alagútban sikerült túlhaladni az addig nehézséget okozó kőpadon, így ott is az elvárt fejtési sebességgel kezd ismételten folytatódni a fejtés, ezen a szakaszon elérték a 281 méteres alagútszelvényt.
Előreláthatóan március közepén megkezdődhet az első vészátjáró kivitelezésének előkészítése, szintén csőernyős biztosítás védelme mellett.
Az alagút túloldalán, az M85-ös autóút országhatár felé vezető szakaszán és az északnyugati elkerülő úton is folyamatosan dolgoznak.
Az elkerülő Somfalvi úti korrekcióján elkészült a javító- és fagyvédő réteg építése, valamint a szállító út javítását is elvégezték.
A műtárgyépítési munkák nagy lendületet vettek ezen a részen, egyszerre öt épülő hídnál végeznek cölöpözési és ahhoz kapcsolódó munkálatokat.
A kivitelezés mellett az alagút végleges szerkezetének tervezése is befejeződött, az SDD Konzorcium megkapta a hatósági engedélyt.