18 órától másodszor is megtelik a dzsiddai aszfaltcsík, jöhet a második szabadedzés.
A holland szinte minden körében javított addigi legjobb idején, és tulajdonképpen senki nem tudta vele tartani a lépést.
A Scuderia autói a 7., illetve a 11. helyen zártak, de egyáltalán nem az volt a céljuk, hogy a Red Bullokkal versenyezzenek.
A Red Bull mérnökeinek volt két és félórájuk, hogy kiderítsék mit érzett Carlos Sainz 250 km/h fölött.
Amilyen eseménytelennek tűnt délután 60 perc annyival több volt benne. A húzós manőverek közül a legdurvább biztosan Lance Stroll mentése volt.
De a Corniche Circuit nagyon adja...
Lássuk, milyen tervekkel készülnek a csapatok a második egyórás szeánszra!
1:31.080-at ment a spanyol a Ferrarival, eztt lehet javítgatni innentől.
A japán versenyző majdnem elkapta az autó oldalával az egyik betonfalat.
1:30.801-el nyilt a holland, de jön Alonso és két tizeddel megveri a hollandot. A mezőnyben szinte mindenki közepes keverékű abroncsokon van.
Verstappen ékelődött be Alonso és Stroll közé. A negyedik és ötödik helyen pedig a két ferrari van most Sainz és Leclerc sorrendben.
Verstappen, Sainz a sorrend, de még a holland sem ment be 1:30 alá, még úgy sem, hogy határon autózott, az egyik kanyarból kijőve talán egy papírlap sem fért volna el az autója és a védőfal között.
Russell a 11., míg Hamilton első köre csak a 9. helyre volt elég, majd' egy másodperccel elmaradva Verstappentől.
A kérdés költői, mert ki más ment volna 1:29.9-et, ha nem Max Verstappen?
A holland az ülésbeállításra panaszkodott, a csapatrádióban azt mondta, hogy nem érzi magát komfortosan az autóban, valami nem stimmel a fejtámaszával. Ki is állt a boxba.
1:29.9-et autózott a spanyol, az első két szektorban meg is verte Verstappent (aki most áll vissza), de nem érvényes a köre, mert levágta az egyik kanyart.
A kétszeres világbajnoknak nagyot kellett mentenie, hogy ne szálljon bele a honfitársba, aki óvatlanul keresztbehúzott előtte.
A német pilóta 1:30.2-es idővel jelenleg a 4. a Haasszal.
1:29.603-at repesztett a holland, közben Hamilton is becsúszott az első tízbe, Gasly pedig egyenesen a 4. helyre katapultálja magát.
1:30.070-nel George Russell jön fel a negyedik helyre, ezzel a nap folyamán először mutat vmi életjelet a Mercedes. Eközben Hamilton nem tudja magát beverekedni a top 10-be.
Gasly ugyan már csak hatodik, cserébe csapattársa, Esteban Ocon jött fel a negyedik helyre.
A holland a boxutca kijáratánál tartott egy rajtpróbát, majd a gázon hagyta a lábát.
Verstappen, Alonso, Pérez, Ocon, Russell, Gasly, Stroll, Hülkenberg, Leclerc és Sainz az első tíz sorrendje.
A finn a 20, közvetlenü előtte Piastri és Sargeant található.
A Mercedes főnöke, Toto Wolff is kinézett a pályára, hátha lát valamit, amit a mérnökök nem vettek észre.
A Ferrari láthatóan versenyszimuláción van, a többiek a pedig vagy a mezőny végén vannak és nem képesek jobb időket futni, vagy már végeztek mára, hiszen csak öt perc van hátra a második szabadedzésből.
Valami nem stimmel a monacói motorjával, be is szól a rádión, de a csapattól nem sok biztatást kapott.
A nem sokat számító végeredmény a top tízben így alakult: Verstappen, Alonso, Pérez, Ocon, Russell, Gasly, Stroll, Hülkenberg, Leclerc és Sainz. Hamilton pedig közvetlenül mögöttük a 11. helyen zárt.
14.30-tól jön a harmadi szabadedzés, majd 18 órától az időmérő. A harmadik Szaúd-arábiai Nagydíjra vasárnap 18 órától kerül sor. Tartsanak velünk a hétvége során is!