A "bizottságot" gyakorlatilag azért hozta létre a japán gyártó, hogy modellpalettáját vérbeli sportautókkal egészítse ki, mert a Supra, az MR2, és a Celica kifutása óta csak polgári modellek gördülnek ki a világ legnagyobb autógyártójának üzemeiből. Az első AE86 a nyolcvanas években jelent meg, erős motorjával, hátsókerék-hajtásával, és megfizethető árával sok hívet szerzett magának, drift versenyeken még ma is állandó szereplő. A japán Best Car Plus magazin képeket és részletes információkat közölt az autó új generációjáról, ami megtartja az előd jó tulajdonságait.
A lap információ szerint az AE86 négy méternél rövidebb, 1,7 méter széles és mindössze 1,3 méter magas lesz, súlyát pedig 1 000 kiló alatt kívánják tartani a fejlesztők. Az erőről egy változó szelepvezérlésű, 1,5 literes motor gondoskodik majd, melynek alapváltozata nagyjából 120 lóerős teljesítménnyel rendelkezik. Említésre méltó még, hogy az AE86 hátsókerék-meghajtását nem a Toyota fejleszti ki, hanem új partnerétől, a Subarutól kapja. A legjobb hír pedig, hogy a 2008 telén megjelenő autó ára a japánok reményei szerint nem fogja meghaladni az 1,5 millió yent, azaz a tízezer eurót.