Az európai autógyártók szövetségének (ACEA) adatai szerint Magyarországon 4768 kocsit helyeztek forgalomba márciusban, 7 százalékkal többet, mint tavaly a harmadik hónapban. Igaz, a növekedési ütem elmaradt a januáritól és a februáritól, amikor közel 44 illetve 20 százalékkal több autót adtak el, mint 2011 első és második hónapjában, de az uniós tendenciáktól merőben eltér a magyarországi helyzet.
Az Európai Unió egészében márciusban tovább zsugorodott az új autók piaca: összesen 1,453 milliót helyeztek forgalomba, 7 százalékkal kevesebbet, mint egy évvel korábban, ami azért is aggasztó, mert 1998 óta nem volt ilyen alacsony a márciusi értékesítési adat.
A gyenge számok alakulásában meghatározó volt, hogy a nagy piacokon jelentősen csökkent a forgalomba helyezett új autók száma: Franciaországban 23 százalékkal, Olaszországban 27 százalékkal, Görögországban 43 százalékkal, Portugáliában 49 százalékkal.
A márkák erőviszonyát tekintve a továbbra is megdönthetetlennek látszik a VW-csoport elsősége: csak Volkswagenekből közel 180 ezer fogyott márciusban, a második helyen, messze lemaradva az Opel/Vauxhall áll, mintegy 109 ezer autóval. A dél-koreai autógyártók tovább meneteltek előre, olyan nagy európai márkák rovására, mint a Renault, a Peugeot, az Opel és a Fiat.