Júniustól már csak Euro 6-os tisztaságú motorokkal lehet rendelni a hazánkban is népszerű típusnak számító Octaviát. Alapmotorként meghagyták a régi 86 lóerős, négyhengeres, 1,2-es turbómotort kézi váltóval, ezt viszont már az új 1,0 literes háromhengeres követi, amely 115 lóerőt és 200 Nm-t ad le.
A hatfokozatú kézi váltóval épp, hogy megvan a százas sprint 10 másodpercen belül, a végsebesség 202 km/h, az európai norma szerint mért
átlagfogyasztás 4,5 liter.
Lehet rendelni hétfokozatú DSG váltót is 580 ezer forintért.
Az egyliteres TSI motor nem rendelhető az alap Active felszereltségge, csak az Ambition és a Style csomaggal érhető el. A motor felára 425 ezer forint a 29 lóerővel gyengébb 1,2 TSI-hez képest, 5,868 millió forintba kerül vele az Octavia (Ambition felszereltséggel).
További újdonság az Octacia háza táján, hogy az 1,4-es TSI teljesítményét 150 lóerőre, az RS kétliteres TSI-jét pedig 230 lóerőre emelték fel, ami 10-10 lóerős javulást jelent.