A szervezet arra volt kíváncsi, hogy a gyártók valóban teljesen komolyan veszik-e a biztonságot, vagy saját jól felfogott érdekükben csak a töréstesztekre optimalizálják autóikat. Ahhoz, hogy ezt kiderítsék, a szervezet az utasoldalon is elvégezte az Amerikában szokásos félátfedéses frontális tesztet.
Hét olyan autóval végezték el a próbát, amelyek mindegyike jó minősítést kapott a szabványosított, vezetőoldalt vizsgáló teszten. Az utasoldalon ezek közül ugyanakkor már csak egyetlen modell, a 2016-os modellévű Hyundai Tucson biztosított hasonlóan jó védelmet.
Három "elfogadható" és két "gyenge" minősítés mellett a legrosszabb értékelést a 2015-ös Toyota RAV4 kapta. Az IIHS szerint ugyan a biztonsági elemek általában hasonlóan néznek ki az autókban mindkét oldalon, a motortérben nem szimmetrikusan elhelyezkedő alkatrészek miatt nem biztosítanak ugyanolyan védelmet.
Az IIHS úgy szeretné leszoktatni az autógyártókat a tesztekre való optimalizálásról, hogy 2018-tól már mindkét oldalon elvégzik a félátfedéses tesztet.