A BMW-nek nem az iX3-as az első villanyautója, ezzel együtt mégis tudtak újat mutatni a bajorok. A tanulmányban debütál ugyanis az eDrive hajtáslánc-technológia ötödik generációja, amelyben
az elektromos motort, a váltót és a vezérlőelektronikát egy különálló, elektromos meghajtású házban egyesítették.
A hajtáslánc kompakt méreteinek köszönhetően nem csupán egyszerűbben beépíthető, de a korábban alkalmazott három önálló alkatrészhez képest jelentős mértékben könnyebb is.
Az új hajtáslánc legnagyobb előnye azonban, hogy minden korábbinál egyszerűbben építhető be a különböző modellekbe. A BMW a jövőben így
szinte bármelyik autójába képes lesz beépíteni az eDrive hajtáslánc-technológia ötödik generációját.
Az iX3 villanymotorja 270 lóerős maximális teljesítményre képes. Az akkumulátor 70 kWh-s, az új, valós használati körülményeket szimuláló fogyasztási ciklus szerint egy feltöltéssel több mint 400 kilométeres hatótávolságot biztosít.