A GAZ-13 Csajka volt a szocialista ipar második legfényűzőbb limuzinja, az első vonalat a hatalmas ZIL-ek képviselték (igaz, a Kádár-korszakban azok helyett Mercedesekkel járt az elit).
Magyarországon újonnan kizárólag állami szerveknek értékesítették őket,
vagyis minisztériumoknak, legfontosabb nagyvállalatok igazgatóságainak, nagykövetségeknek, pártvezetésnek. Nyitott változata is létezett, azt elsősorban parádékon használták, itthon kevés ilyen példány futott. V8-as benzinmotorját a teherautókban is használták, a limuzinban 195 lóerős volt, és automata váltót kapcsoltak hozzá.
Majdnem mindegyik itthoni példány fekete fényezést kapott, a hirdetésben szereplő fehér igazi kuriózumnak számított.
A Csajka 1959-ben váltotta fel a hathengeres ZIM limuzint, de már a hatvanas évekre elavulttá vált az amerikai Packard Patricianról koppintott formaterve.
Ennek ellenére egészen 1981-ig gyártásban maradt, utódja a szögletes GAZ-14 volt, amelynek gyártását azonban a gorbacsovi Peresztrojka idején leállították, még a tervdokumentációt is megsemmisítették. A magyar okmányokkal rendelkező, 2005-ben restaurált Csajka első tulajdonosa az ÁFOR volt, ritkaságára és különlegességére tekintettel nem túlzó a húszmillió forintos irányár.