A Malajziai Nagydíj első szabadedzése élőben
2012. március 23. 03:04
A szabadedzésről készült szöveges összefoglalónkat itt olvashatják.
A pálya 35, a levegő 29 fokos.
Senna most nem vezethet, autóját a péntek első szabadedzésre a 22 éves Valtteri Bottas kapta meg, aki a Williams idén szerződtetett tesztpilótája.
A Caterhem finn versenyzője a körülményeket dicséri Martin Brundle riporternek a Sky élő adásában, a finn szerint sokkal kevesebb port vernek fel itt a kerekek, mint más pályákon. A pálya még fel is van gumizva.
A pénteki első szabadedzés valószínűleg száraz marad, kevés az esély a legújabb időjárás jelentés szerint. A délutánira viszont megjöhet a csapadék, de nem nagy mennyiségben. A levegő 33, a pálya 40 fokos maximumot fog elérni.
Timo Glock ideje 1:44,935, Paul di Restáé két perc feletti. Tavaly itt Malajziában a legjobb idő 1:37,651 volt az első szabadedzésen, Webber futotta.
A HRT spanyol pilótája elárulta a BBC-nek, hogy most sokkal felkészültebben érkeztek ide, mint egy hete Melbourne-be. Számos új alkatrész érkezett Európából, többek között már van DRS-ük is. Így talán bekerülnek majd 107 százalékon belülre, és elindulhatnak majd a futamon. Karthikeyan már használta is az állítható hátsó szárnyat.
A Sky riportere megtudta, hogy a Red Bull RB8-ban még a versenyzők italos palackja is az ülés alá van beépítve, hogy ezzel is mélyebben legyen a súlypont. A szívószál az ülés mögött, a vezető válla fölött van kivezetve.
A Lotus finn versenyzője 1:39,128-as kört futott, ezzel két tizedet vert Buttonra, és három másodpercet Pérezre.
A francia versenyző autójában a váltó 7-es fokozatban ragadt, lassú tempóban tart a boksz felé.
A hétszeres világbajnok 1:39,083-as kört futott, 45 ezreddel jobbat, mint korábban Kimi Räikkönen.
A francia Lotusának jobb hátsó kereke lejött a kerékagyról.
Tovább javított Schumacher, 1:38,826 jelenleg a legjobb idő a taballán. Nico Rosberg autóján frissítettek az első szárnyon, más lett a véglap, egyelőre nem tudni, hogy Schumacheré is ilyen-e.
Lewis Hamilton bő két tizedet vert Schumacherre, 1:38,598-at futott. Ez még majdnem egy másodperccel lassabb a tavalyi legjobb FP1-es időnél.
Nem tudni miért romlott el a Renault-motor Petrov autójában Melbourne óta, de most új motort kapott a Caterham. A hibás motort elvitte a Renault Európába kivizsgálásra.
Egyre többen vélik úgy, hogy nagy eső várható a második szabadedzésre, többek között a Pirelli is. Ez azt jelentheti, hogy a szokásosnál többet fognak menni a csapatok az első gyakorláson.
Hat századot adott Hamiltonnak a világbajnok, de aztán a brit visszavágott, és fél másodperccel előzte vissza Vettelt. Az ismétlés szerint ebbe a remek körbe még egy hiba is belefért, ellenkormányoznia kellett az utolsó kanyarban.
Az indiai versenyző HRT-je megállt a pályán, a hidraulika romlott el.
Hatalmas farolásból hozta vissza a Force India VJM03-ast Paul di Resta, az egyik S-kanyarkombinációban ilyet nagyon ritkán látni a Forma-1-ben. Inkább ralira jellemző. Talán a kemény gumi kis tapadása viccelte meg a skótot.
Paul Gascoyne, a Caterham technikai igazgatója azt írja a Twitteren, hogy gyűlnek az esőfelhők a pálya fölé. A csapata pedig azt, hogy itt a bokszutca egy nyitott sütőnek felel meg, olyan meleg van.
a jelenlegi sorrend: Hamilton, Vettel, Rosberg, Schumacher, Grosjean, Webber, Räikkönen, di Resta, Button, Hülkenberg, Bottas, Maldonado, Massa, Kobajasi, Alonso, Vergne, Ricciardo, Pérez,Petrov, Kovalainen, Glock, Karthikeyan, de la Rosa.
Eddig egyedül Charles Picnek (Marussia) nincs mért köre.
A francia elégedett a Lotus viselkedésével, csak kisebb változtatások várhatók.
A brazil új sasszét kapott a második versenyhétvégére, az egész autót újraépítették neki. Az ismétlés szerint nagyon elfékezte magát az egyik egyenes végén, a rádión vibrációra panaszkodik.
A téma továbbra is a Mercedes hátsó szárnya. Ross Brawn szerint azért akarnak óvni ellenük, mert akkor a sportflügyelőknek el kell majd magyarázniuk a rendszer működését, és akkor akár ki is szivároghat a működési elv. A többi csapat pont erre vár,l hogy elkezdhessék lemásolni.
A Ferrari két pilótája a szabadedzés előtt meglátogatta a 11-es kanyart, a tavaly elhunyt MotoGP versenyző halálának helyszínét. Alonso és Massa egy olyan táblát tartott, amin ez állt: "Sic, örökké velünk maradsz."
A Toro Rossótól elbocsátott pilóta a BBC5 rádióadásának szakkommentátora. Felhívta a figyelmet arra, hogy sokkal jobban szétszakadt a mezőny, mint Melbourne-ben, az első 12 pilóta között 1,8 másodperc van.
Azt is megfigyelte, hogy jelentős a gumikopás, egy 10 körös etap végén majdnem egy másodpercet romlott mindenki körideje.
A csapat hagyományosan a Twitteren válaszolja meg folyamatosan a rajongói kérdéseket. Elárulták, hogy minkdét versenyző új ovarált és alsóneműt kap minden szabadedzésre. Azt is megtudtuk, hogy az italtartó az ülésbe van integrálva.
A rádiózásról szólva elárulták, hogy a versenyzők a kanyarok csúcspontjánál szoktak beszélni, mert akkor a leghalkabb a motor. A csapat pedig az egyenesekben szokott beszélni a versenyzőhöz.
A szakértők azt találgatják, hogy mi oka lehetett erre közel 20 perccel a szabadedzés vége előtt. Kiszállt, és a bokszutcai irányítóközpontban nézi a monitorokat.
Webber Red Bullja új padlólemezt kapott, most épp a jobb hátuljánál dolgoznak lázasan a szerelők hét perccel a vége előtt.
Ki sem fog már menni, a szerelők dolgoznak a McLaren MP4-27-esen, hogy kijavítsák a hibát a második szabadedzésre.
A finn arra panszkodott, hogy a gumik kopásával egyre inkább túlkormányozottá válik a Caterham.
Kovalaienen egyébként elhagyta az első szárny egy darabját, amikor nagy sebességgel ráment egy rázókőre.
A mexikói kisodpródott a Sauberrel, de vissza tudott térni a pályára és a bokszba. Csapattársa, Kobajasi eközben hatalmasat farolt a pálya egy másik pontján.
Nem nagyon tapadnak a kemény gumik, ez nyilvánvaló.
Hamilton nyerte 138,021-es idővel Vettel és Rosberg előtt. Pár perc múlva megnézhetik a teljes időtáblázatot.