Mercedes' Finnish driver Valtteri Bottas celebrates after winning the Formula One Austria Grand Prix at the Red Bull Ring in Spielberg, on July 9, 2017. / AFP PHOTO / Andrej ISAKOVIC
Vágólapra másolva!
Először úgy tűnt, a Mercedes finn versenyzője túl hamar indult el a rajtnál, de kiderült, hogy nem így volt, és az élen simán elhúzott a Ferraritól, amely csak a második etapban, a szuperlágy gumikon talált magára. Hamilton a 4. helyig kapaszkodott fel, a Red Bull-lal hazai pályán meglepően gyors Ricciardót nem sikerült elkapnia. Az eső megkímélte a mezőnyt.
A két héttel ezelőtti, kaotikus Azeri Nagydíj után Spielbergben egy jóval nyugodtabb versenyt láthattunk, de a győzelemért és a dobogóért zajló hajszák a verseny utolsó köréig tartogattak izgalmakat. A pole pozícióból induló Valtteri Bottas végig az irányítása alatt tartotta a versenyt, Sebastian Vettel csak a futam legvégén tudott hozzá vészesen közel kerülni, de arra már nem volt ideje, hogy valódi támadást indítson. Daniel Ricciardo egy dobogóval ajándékozta meg a csapatát a Red Bull hazai pályáján, ezt Lewis Hamilton bánta, akinek a 8. helyről indulva be kellett érnie a 4. pozícióval.
Az előrejelzések alapján komoly esély volt rá, hogy záporok zavarják meg az Osztrák Nagydíjat, s bár néha a csapatok is erre figyelmeztették a pilótáikat a rádión, végül teljesen száraz pályán teljesítették a 71 körös futamot.
Az első kör rögtön több érdekességet tartogatott, például Bottas rajtját, aki ritka tökéletes ütemben kapta el az indítás pillanatát,
a reakcióideje mindössze 2 tizedmásodperc volt. Szemmel láthatóan is előbb indult el mindenki másnál, ami rögtön gyanút keltett a riválisok körében: Vettel és Ricciardo is jelezte a rádión, hogy a finn szabálytalan volt, kiugrott a rajtnál. A tökéletes rajt a sportfelügyelők figyelmét sem kerülte el, kivizsgálták Bottas indulását, de nem találtak szabálytalanságot, így Bottas büntetés nélkül folytathatta a körözést az élen. Az ellenfelek nehezen törődtek bele ebbe, Vettel még a futam után is azt mondta, hogy nem hisz a számítógép adatainak.
Bottas tökéletesen kapta el a rajt pillanatát Forrás: GEPA pictures/Gepa Pictures/ Felix Roittner
Két pilótától már a rajt után el kellett búcsúznunk: Danyiil Kvjat hátulról eltalálta a pár pozíciót javító Fernando Alonso autóját, és egyúttal nekiforgatta a McLaren-Hondát a gyengén rajtoló, ezért a középmezőnybe visszaeső Max Verstappen Red Bulljának.
A két vétlen versenyző, Alonso és Verstappen autója annyira megsérült, hogy nem tudták folytatni a versenyt,
az incidenst okozó Kvjat viszont megúszta egy korai bokszkiállással és egy áthajtásos büntetéssel. Verstappen számára különösen fájó lehetett a kiesés: az rendkívül peches holland az elmúlt hét versenyen ötödik alkalommal állt ki idő előtt a versenyből, miközben a csapattársa, Ricciardo zsinórban ötödször állhatott fel a dobogóra. "Már a felvezető körben éreztem, hogy valami nem stimmel a kuplunggal, és a rajtnál sem működött rendesen, ezért indultam rosszul - magyarázta Verstappen. - Az első kanyar felé közeledve csak arra figyeltem, hogy ne keveredjek bele semmibe, de hátulról eltaláltak, és az ütéstől végleg tönkrement a kuplungom."
Vettelnek nem maradt ideje a támadásra
Bottas a verseny első felében könnyedén tartotta az első helyet, folyamatosan húzott el Vetteltől, a 30. körre már 8 másodpercre növelte az előnyét. Mögöttük Ricciardo haladt, aki a rajtnál egy rámenős manővernek köszönhetően került a másik Ferrari, Kimi Räikkönen elé. A finnt a Haasszal remekül rajtoló Romain Grosjean is megelőzte, de csak három körön keresztül tudta maga mögött tartani a Ferrarit. Hamilton a rajtnál egy helyet lépett előre, de néhány körön belül Sergio Pérezt és Grosjeant is maga mögött hagyta, és az 5. helyről, Räikkönen mögül folytathatta a versenyt.
A spielbergi pálya kíméletes a gumikkal, ezért a csapatok egyöntetűen az egykiállásos taktika mellett döntöttek. A bokszkiállások sorát az élmezőny tagjai közül a szuperlágyakon rajtoló Hamilton nyitotta meg, ő a 32. körben állt ki, és vissza tudott térni az 5. helyre. Ekkor még kérdéses volt, hogy a Mercedesre felrakott ultralágy abroncsok kibírják-e a hátralévő 39 kört, de végül nem lett ebből probléma. A Red Bull rögtön reagált a Mercedes taktikájára, Ricciardót egy körrel később kihívták kerékcserére, így Hamilton előtt tudott maradni. A következő körben Vettel állt ki a bokszba, az ő cseréje is simán lezajlott, ahogy 6 körrel később Bottasé is, bár a Mercedes egy hajszálnyival lassabban dolgozott a szokásosnál.
A finn gyorsan megelőzte a Ferrarival sokáig kint maradó honfitársát, Räikkönent, aki Hamiltonnal szemben is elbukta a 4. helyet a bokszkiállások során.
A kerékcserék után visszaállt a rajt utáni sorrend a dobogós helyeken, Vettel üldözte az élen álló Bottast, Ricciardo pedig a harmadik helyen haladt a Red Bull-lal. Vettel ekkor közelebb volt Bottashoz, mint a kiállások előtt, 4 másodperces hátrányból kezdte meg a felzárkózást, és a szuperlágy gumikon folyamatosan közelített a Mercedes felé. Az utolsó körökben már a finn nyomában haladt, egy másodpercen belülre csökkent köztük a különbség, de
arra már nem maradt ideje, hogy támadást indítson Bottas ellen,
és 6 tizeddel kikapott a Mercedestől. "Nagyon közel kerültem hozzá, és keményen hajtottam, ezért kicsit csalódott vagyok - mondta Vettel, aki a 2. helyének köszönhetően 20 pontra növelte az előnyét a világbajnokságban. - A második etapban sokkal jobban működött az autóm, a szuperlágy gumikon nagyon gyors voltam, bár a lekörözések miatt vesztettem némi időt.
Szerintem még egy körre lett volna szükségem."
Bottas az idei második győzelmét aratta Forrás: AFP/Andrej Isakovic
Bottas szerint is a lekörözöttek tették "trükkössé" a verseny végét, és az utolsó etapban a gumik hólyagosodása is megnehezítette a dolgát, de magabiztos vezetéssel megszerezte pályafutása második győzelmét. A finn ráadásul
a világbajnokságban is közel került Hamiltonhoz, mindössze 15 pont választja el a második helyen álló csapattársától,
így ő is bajnoki esélyesnek számít. "Még a szezon fele sem telt el, ezért nem igazán gondolok erre, de persze hiszek magamban, és a csapat is hisz bennem - mondta, amikor erről kérdezték. - Most még mindig az a legfontosabb feladatom, hogy a csapattal együtt én is fejlődjek."
Hamilton gyorsan elfelejtené a hétvégét
A vártnál jobb tempót diktáló Ricciardo a leintés után hangos diadalüvöltéssel nyugtázta, hogy sikerült maga mögött tartani az utolsó körökben már támadási pozíciót kereső Hamiltont, és zsinórban ötödször is dobogós helyen ért célba. "Szórakoztató verseny volt. A futam kulcspillanata számomra a rajt volt, szerencsére sikerült Kimi elé kerülnöm - mondta. - Lewis az utolsó előtti körben támadott a legkeményebben, jobban sikerült kigyorsítania és a DRS-t is használhatta, de végül szerencsére nem történt semmi."
Hamilton csalódottan és meglehetősen szűkszavúan nyilatkozott a 4. helye után. "Mindent beleadtam, amit csak lehetett. Ezen (a hétvégén) túl kell lépni. Jól érzem magam, de nehéz hétvégénk volt. Most lazíthatok néhány napig, aztán várom, hogy láthassam a hazai közönséget" - mondta a háromszoros világbajnok, aki elismerte,
a 20 pontos hátránya már "jelentősnek" számít a világbajnokságban.
Miután Räikkönen a bokszkiállások után Hamilton mögé került, már nem tudott mit tenni, Hamilton egyértelműen gyorsabb volt nála az ultralágy gumikon, így a finnek be kellett érnie az 5. hellyel. Mögötte a Haas idei legjobb eredményét elérő Romain Grosjean végzett, aki értékes pontokat gyűjtött a tabellán a Renault elől menekülő csapatának. "Remek versenyem volt, és nagyon örültem, hogy a futam elején az élcsapatok versenyzőivel is játszadozhattam - mondta boldogan a francia. - Persze esélyem sem volt rá, hogy Kimit és Lewist magam mögött tartsam, de a Force Indiákat le tudtam győzni, ennek nagyon örülök."
Hamiltonnak a 4. hellyel kellett beérnie Forrás: AFP/Joe Klamar
A Williams feltámadt a versenyre
Sergio Pérez és Esteban Ocon ezúttal is végig egymás mögött haladt a futamon, de most fegyelmezetten vezettek, és nem keverték bajba egymást. A dupla pontszerzéssel elégedettek lehetnek, de a tempójuk némileg elmaradt a várttól: lekörözöttként végeztek a 7-8. helyeken, és Ocont a verseny végén a williamses Felipe Massa is támadta. A Williams remek versenyt futott azok után, hogy az időmérőn mindkét autójuk kiesett a Q1-ben, Massa és Lance Stroll is pontszerző helyen értek célba.
Ma jól viselkedett az autónk az időmérőhöz képest, a gumikkal is jól bántunk.
Fantasztikusan rajtoltam, és az első köröm is remekül sikerült, sikerült elkerülnöm az incidenseket - magyarázta Massa. - A tempónk is nagyon jó volt - a futam végén nem volt rá lehetőségem, hogy megelőzzem Ocont, de gyorsabb voltam nála."
A Renault-val az idei évben küszködő Jolyon Palmer ezúttal is lecsúszott a pontszerzésről, a 11. helyen ért célba, de az autójával végig bajlódó Nico Hülkenberget így is sikerült megelőznie. A McLaren a bakui 9. hely után nem gyarapította a pontjainak számát, Alonso első körös kiesése után Stoffel Vandoorne-nak be kellett érnie a 12. hellyel. Az eredménylistát a két Sauber és Danyiil Kvjat zárta, az orosz nem tudta előreverekedni magát az extra bokszkiállása és az áthajtásos büntetése után. A futamot négyen adták fel: a rajtbaleset áldozatain, Verstappenen és Alonsón kívül Kevin Magnussen és Carlos Sainz állt ki idő előtt a versenyből, ők műszaki hiba miatt.
15:24
július 09, 2017
Vágólapra másolva!
Izgalmas verseny következik Ausztriában
Köszöntjük Olvasóinkat az Osztrák Nagydíj élő közvetítésében! Bottas és Vettel indul az első sorból, Hamilton pedig a 8. helyről próbál majd előretörni. Ebben a fenyegető eső is a segítségére lehet.
A Motorsport.com találkozott, és beszélgetett Zoran Stefanoviccsal, aki 2009 végén, a Toyota kivonulásakor megvásárolta a csapat eszközeinek nagy részét, köztük a 2010-es szezonra szánt autók terveit is és megpróbálta benevezni azokat a 2010-es világbajnokságba Stefan GP néven. Akkor nem kapott indulási jogot, ezért az ötlet kútba esett, most viszont Parma mellett kezdett új istállót építeni egy igazi F1-es veterán, Enrique Scalabroni részvételével. A 2019-es szezonra szeretnének felkészülni, de az FIA korábban azt mondta, csak életképes csapatokat engednek ki a rajtrácsra.
15:34
július 09, 2017
Vágólapra másolva!
A BBC-nél Vettel maga a patás ördög
Infografikát készítettek a jelenlegi és a legendás pilóták különböző kihágásairól. Fentről lefelé haladva a piktogramok a médiában történő üzengetést, a fizikai lökdösődést, a beszólást, a szándékos ütközést, a fizikai fenyegetőzést, az agresszív vezetést és végül a csapatutasítást megszegését jelöli.
Vettelnek és Sennának sok van már a rovásán, Hamilton viszont jó fiú.
A Sky Sportsnak azt mondta, ha Vettel lerajtolja Bottast, nehéz lesz utolérni őt. Nem tart attól, hogy megismétlődik Hamilton fékhibája, szerintem megoldották a problémát.
15:42
július 09, 2017
Vágólapra másolva!
Nehéz megjósolni az időjárást
Kvjat a Sky Sportsnak azt mondta, 50-50%, hogy esni fog-e a versenyen. Nehéz megjósolni, mi fog történni a futamon az időjárással.
15:44
július 09, 2017
Vágólapra másolva!
Verstappen nem megy sehova
Jos Verstappen a Sky Sportsnak megerősítette, hogy fia jövőre "biztosan" marad a Red Bullnál. Ez valószínűleg tényleg így lesz, mert a hétvégén már arról kezdtek pletykálni, hogy Max csak 2019-re igazol a Ferrarihoz.
15:47
július 09, 2017
Vágólapra másolva!
Ez korábban lehetetlennek tűnt volna
Le Mans-i autókat állítottak ki a Red Bull Ringen, ez F1-es nagydíj hétvégéjén. Bernie Ecclestone ettől valószínűleg félrenyelné a kávét, de a sport új tulajdonosait ez egyáltalán nem zavarja.
A McLaren szerezte a legtöbb győzelmet az Osztrák Nagydíjon, de a Ferrari beérheti őket, a Mercedes pedig feljöhet a győzelmek ranglistáján a dobogóra.
Csak 19-en állnak fel a rajtrácsra, de ez a sorrendet nem befolyásolja, mert Wehrlein egyébként is csak az utolsó lett az időmérőn. Tavaly a sereghajtó Manorral pontot szerzett itt, ez most igen nagy bravúr lenne.
Vettel nem indult jól, de megtartotta a 2. helyét, Ricciardo feljött a 3. helyre Räikkönen kiszorításával, majd a finn pilóta Grosjean mögé is beszorult. Pérez a 6. helyezett, Hamilton a 7. helyen jön, pedig volt 6. is. Verstappent kiforgatták, és defekttel araszol vissza a pályára.
16:06
július 09, 2017
Vágólapra másolva!
2. kör: Alonso és Verstappen is kiesett
Még a rajtnál történt, eljutott a bokszig, de ott dühösen kénytelen volt kiszállni az autóból. Vettelé a leggyorsabb kör 1:10.149-cel. Verstappent megkérték, hogy álljon félre a sérült autóval.
16:08
július 09, 2017
Vágólapra másolva!
3. kör: Räikkönen támadásban, Vettel feljelent
Räikkönen megelőzte Grosjeant, Vettel pedig azt jelentette, hogy szerinte Bottas kiugrott a rajtnál. A Mercedes valóban remekül indult, de az FIA egyelőre nem vizsgálja.
Bottas 1:09.940-nel a leggyorsabb a pályán, a visszajátszáson látható, hogy Sainz ütötte ki Alonsót, Verstappen pedig majdnem állva maradt a rajtnál, később, az 1-es kanyarnál őt is eltalálta Alonsó megpördülő autója.
16:09
július 09, 2017
Vágólapra másolva!
5. kör: Bottas rajtja az FIA-nak is feltűnt
Egyelőre vizsgálják az esetet, közben Bottas 1:09.379-cel már zsinórban a 2. leggyorsabb kört futja, és az előbb 1 másodpercet vert Vettelre.
16:11
július 09, 2017
Vágólapra másolva!
7. kör: Bottas továbbra is száguld, Hamilton előzött
Az új leggyorsabb kör 1:09.024, Vettel 2,9 másodperc hátrányban van, Hamilton feljött a 6. helyre Pérez megelőzésével. Már Grosjeant üldözi. Kvjatot vizsgálják a sportfelügyelők.
16:13
július 09, 2017
Vágólapra másolva!
8. kör: Hamilton simán lenyomta Grosjeant is
A 4-es kanyar előtt egyszerűen körbeautózta a Haast, és feljött az 5. helyre. A hátránya kb. a 3-as és a 4-es kanyar közötti egyenes Vettelhez képest, de nem áll rosszul, mert ő a szuperlággyal megy.
A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner a Sky Sportsnak azt mondta, Verstappen autójában elromlott a kuplung a rajtnál.
16:15
július 09, 2017
Vágólapra másolva!
10. kör: Nem vészes Hamilton hátránya
15 másodpercre van a versenyt vezető Valtteri Bottas mögött, de ha nem jön meg az eső, akkor ő még felteheti az ultralágy gumit a következő etapban.
Bottas viszont 1:09.000-val újra a leggyorsabb, 6 tizedet vert Vettelre, aki nem tudja tartani a lépést vele. Kvjat áthajtásos büntetést kapott a rajtbaleset okozásáért.
16:16
július 09, 2017
Vágólapra másolva!
11. kör: Vettel gyengébben indult Räikkönennél
Az FIA szerint Räikkönen 0,2 tizedmásodperc alatt reagált a rajtnál, Vettel csak 0,3 alatt, és a finn 1 tizeddel gyorsabban, 4,6 másodperc alatt érte el a 200 km/órás tempót. Bottasról egyelőre nincs adat, de 4,8 másodperc előnnyel vezeti a versenyt.
16:20
július 09, 2017
Vágólapra másolva!
15. kör: Valami nem stimmel Räikkönennél
Mérnökével perlekedik a kormány beállításaival kapcsolatban, Hamilton pedig azt jelentette, hogy nagyon túlkormányzott az autója. Hülkenberg lecserélte a kerekeit, Vettel pedig gyorsítani kezd, hogy Bottas ne lógjon meg tőle teljesen.
A jobb hátsó sokkal rosszabbul néz ki, mint Räikkönen ultralágy abroncsa, viszont Hamilton körönként 4-5 tizeddel így is gyorsabb a Ferrarinál, és már csak 1,7 másodperc a hátránya. Bottas 5-tel vezet Vettel előtt.
16:24
július 09, 2017
Vágólapra másolva!
18. kör: Räikkönen is a gumikkal küzd
A bal első elkezdett szemcsésedni az autóján, valószínűleg a túl meleg aszfalt miatt. Most Hamilton a leggyorsabb az élcsoportban, az ultralágyak már kezdik megadni magukat, pénteken viszont látszott, hogy a szuperlágy sokkal jobban bírja a strapát. Ericsson ugyanazzal küzd, mint Räikkönen.
16:25
július 09, 2017
Vágólapra másolva!
19. kör: Hamiltonnak itt még bármi kinézhet
A hátránya 16,8 másodperc Bottas mögött, de csak 11-re van Vetteltől, aki 5,4-re követi Bottast, de csak ritkán tud gyorsabb lenni az ellenfelénél. A német pilótának azt mondta a mérnöke, hogy az "A" tervet követik, ami minden bizonnyal az 1 kerékcserét jelenti.
16:28
július 09, 2017
Vágólapra másolva!
21. kör: A Red Bull nem fél Hamiltontól
Pedig kellene. Utolérte Räikkönent, és abszolút leggyorsabb 1-es szektort futott. Ricciardónak azt mondták, hogy Hamilton csak körönként 1 tizeddel gyorsabb nála, de azt nem tették hozzá, hogy forgalomban.
Egyelőre csak egy ijesztésre futotta, Bottas közben 1:08.959-cel újabb leggyorsabb kört futott, fél másodpercet adott Vettelnek. Hamiltont a fékhőmérséklet emelkedésére figyelmeztetik, erre a legjobb ellenszer Räikkönen megelőzése lenne.
16:31
július 09, 2017
Vágólapra másolva!
24. kör: Újabb leggyorsabb kör Bottastól
1:08.777 a leggyorsabb kör, Vettel újabb 6 tizedet kapott. Az állás 18 kör után:
A Bottas-döntés után rögtön futott egy abszolút legjobb utolsó szektoridőt, de egyéni legjobb kört nem tudott elérni. Lehet, hogy rájöttek, most már Bottast a pályán kell legyőzni. Ez azonban nehéz lesz, mert a Mercedes 7,9 másodperccel vezet.
16:36
július 09, 2017
Vágólapra másolva!
28. kör: Räikkönen is próbál szökni Hamiltontól
Abszolút legjobb 3-as szektort futott, de Hamilton még így is 1 másodpercre van mögötte. Vettel 7,6-ra van Bottastól.
16:37
július 09, 2017
Vágólapra másolva!
30. kör: Füstöt ereget Magnussen autója
A Haas le is lassul, minden bizonnyal vége a versenyének. Ez aggasztó jel, mert Ferrari motor és váltó üzemel az autójában. A bokszutcáig azért el tud jutni. Jelentette, hogy nem működött a szervókormánya, és megtiltották neki, hogy sebességet váltson.
16:40
július 09, 2017
Vágólapra másolva!
32. kör: Hamilton a bokszban!
Ez érdekes döntés, kimentették Räikkönen mögül, mert az élcsoport túlhasználja az ultralágy gumikat. Most ő is megkapta őket, valószínűleg száguldani fog, mert vadonatúj abroncsai vannak, és szabad előtte a pálya.
16:41
július 09, 2017
Vágólapra másolva!
33. kör: A Ferrarinál nyugalom van
Hamilton azonnal két abszolút legjobb szektorral kezdett. Furcsa a Ferrari nyugalma, Hamilton így simán eléjük fog kerülni a kerékcserék után. Räikkönen egyéni legjobb időt futott, de ez kevés lehet.
16:42
július 09, 2017
Vágólapra másolva!
34. kör: Ricciardo megkapta az ultralágy gumikat
Räikkönennek azt mondták, hogy Hamilton meg fogja előzni őt, de ez nem zavarja őket. Valószínűleg arra számítanak, hogy a Mercedesen nem bírják majd a gumik. A leggyorsabb kör Hamiltoné, 1:07.867-tel.
16:43
július 09, 2017
Vágólapra másolva!
35. kör: Vettel is reagál Ricciardo kerékcseréjére
Természetesen ő is a szuperlágy gumit kapja, visszaér a 3. helyre Bottas és Räikkönen mögé, kényelmesen Ricciardo és Hamilton elé.
16:45
július 09, 2017
Vágólapra másolva!
36. kör: Az élcsoport még mindig a pályán
Mármint, ha Bottas és Räikkönen csoportnak tekinthető. Érdekesség, hogy Hamilton egyelőre csak 3 tizedet hoz rajtuk körönként, mert küszködik a lekörözésekkel, bár most Bottas is nagyon megszenvedett az egyik Force Indiával.
16:48
július 09, 2017
Vágólapra másolva!
38. kör: Az élmezőny fennakadt a lekörözötteken
Räikkönen káromkodva mérgelődött Vandoorne miatt, Pérez viszont ennél is problémásabb módon "védte" a belső ívet az őt leköröző Bottas elől. Vandoorne-t vizsgálják a sportfelügyelők, Hamilton szerint a hátsó gumik nem működnek az autóján, és túl meredek az első szárnyának állása.
16:50
július 09, 2017
Vágólapra másolva!
41. kör: Hamilton a kivetítőt olvasgatja
Azt hitte, hogy őt vizsgálják Vandoorne helyett, de mérnöke megnyugtatta, hogy nem ez a helyzet. Közben fű alatt futott egy körrekordot.
Nem volt gyors a csere, Räikkönen vezeti a versenyt, de még nem volt kint, Vettel is közelebb került Bottashoz. Úgy tűnt, a jobb első rögzítésével volt gond.
16:52
július 09, 2017
Vágólapra másolva!
43. kör: Räikkönent sürgetik
Hamilton figyelik, a finn pilóta mérnöke szerint nem jó Hamilton autójának balansza és eddig "semmi különöset nem csinált."
16:54
július 09, 2017
Vágólapra másolva!
44. kör: Bottas visszavette a vezetést
Räikkönen abroncsai már nem voltak elég jók a védekezéshez, a kör végén ki is hozták kereket cserélni. Az 5. helyre áll vissza, Hamilton mögé, szuperlágy gumikkal.
16:55
július 09, 2017
Vágólapra másolva!
45. kör: Vandoorne büntetést kapott
A 12. helyen nem sok vizet zavar, de Räikkönen nem hiába méltatlankodott Vandoorne miatt, aki a kék zászlók figyelmen kívül hagyásáért áthajtásos büntetést kapott. Sainz kiesett, behívták a bokszba.
16:59
július 09, 2017
Vágólapra másolva!
49. kör: Hamilton közelebb került Vettelhez
A Ferrari az utóbbi körben gyorsabb volt a Mercedesnél, Vettel mérnöke szerint Hamilton kezdi elkoptatni az abroncsait. Meglepő lenne, ha Hamilton végig futná így a versenyt, de már csak 22 kör van hátra.
17:01
július 09, 2017
Vágólapra másolva!
50. kör: Vettel tempója hasonló Bottaséhoz
A különbség szemmel láthatóan kisebb, mint korábban volt, de nem látszik, hogy Vettel meg tudná nyerni ezt a versenyt. Most viszont csak 3,4-re van a Mercedestől.
17:01
július 09, 2017
Vágólapra másolva!
50. kör: Vettel a leggyorsabb
Új leggyorsabb kört futott a német pilóta, 1:07.713-mal üldözi Bottast, a gond csak az, hogy ő is tud 1:07.850-et, így a különbség csak minimálisan csökken.
17:02
július 09, 2017
Vágólapra másolva!
51. kör: Hamilton azt mondja, küszködik
A mérnöke tudomásul vette, ebből újabb kerékcsere lesz. A visszajátszás szerint a jobb hátsója és a bal elsője is elég rosszul néz ki.
17:05
július 09, 2017
Vágólapra másolva!
54. kör: Nincs benne Vettelben a győzelem, de fordulat jöhet
Az előző körben elbukta azt, amit sziszifuszi munkával ledolgozott az előző körökben, ráadásul Bottas abroncsai sokkal újabbak is. Vettel mérnöke viszont azt mondta, hogy a verseny végén eső jöhet.
17:06
július 09, 2017
Vágólapra másolva!
54. kör: Räikkönen odacsapott a lovak közé
1:07.680-nal az övé a leggyorsabb kör, továbbra is Hamiltont üldözi. 6,7 másodpercre van a Mercedestől.
17:09
július 09, 2017
Vágólapra másolva!
57. kör: Räikkönen kicsúszott lekörözés közben
Az 1-es kanyarban próbált belülről elmenni Palmer mellett, de ráhajtott a gumitörmelékre és a bukótérből jött vissza. Ez 3 másodpercébe került, és várhatóan romlik majd a tempója, mert a gumik egy ideig nem lesznek ideális állapotban.
17:09
július 09, 2017
Vágólapra másolva!
58. kör: Befagyott a különbség az élen
A lekörözések függvényében csökken vagy nő a távolság, de alapvetően 3,6 másodperc körül ingadozik.
17:11
július 09, 2017
Vágólapra másolva!
58. kör: Hamilton annyira szenved, hogy a leggyorsabb
1:07.608-cal új leggyorsabb kört futott, pedig korábban első szárny-állítást kért, és az autó balanszára is panaszkodott. A visszajátszás szerint Vettel is majdnem kicsúszott a 3-as kanyarban, Ocon lekörözése közben.
17:11
július 09, 2017
Vágólapra másolva!
59. kör: Hamilton tovább igyekszik
1:07.571-gyel folytatja Räikkönen lerázását. Honnan jött ez a tempó a Mercedesből?
17:13
július 09, 2017
Vágólapra másolva!
61. kör: A körülményekhez képest azért összeszedte magát a Williams
Massa a 9. helyen üldözi Ocont, és Stroll is pontszerző helyen halad. Mindkét Force India előttük megy, de a szombati teljesítményük után az is csoda, hogy nem a vert mezőnyben mennek.
17:14
július 09, 2017
Vágólapra másolva!
61. kör: Hamilton nem áll le, már Ricciardót kezdi fenyegetni
2,3 másodperc a különbség, szerinte szemcsésednek a gumijai, de a mérnöke azt mondja, hogy nem kell aggódni. 1:07.511-gyel újra az övé a leggyorsabb kör.
17:15
július 09, 2017
Vágólapra másolva!
63. kör: Hamilton simán támadhat a dobogóért
Körönként 6 tizedet hoz Ricciardón, és mindjárt DRS-távolságon belülre kerül, 1,2 másodperc a különbség, sőt már csak 1. Most nincs köztük lekörözendő sem.
17:17
július 09, 2017
Vágólapra másolva!
64. kör: Hamilton aggódik a gumik miatt
Szemre eléggé rossz bőrben vannak Hamilton abroncsai, de a tempója kiváló. Az etap elején valószínűleg nagyon óvatosan vezetett, és most próbál mindent kisajtolni belőlük.
17:19
július 09, 2017
Vágólapra másolva!
65. kör: Újabb leggyorsabb kör Hamiltontól
Kvjat szinte lemenekült előle a pályáról, 1:07.424-gyel Hamiltoné a leggyorsabb kör. Pérez szerint a 9-es kanyarban megjelent egy esőcsepp, a Sky Sports szerint azonban a célegyenesben kisütött a nap.
17:20
július 09, 2017
Vágólapra másolva!
67. kör: Hamilton mindent kinyerne az autójából
"Mindenre szükségem van most" - üzente mérnökének, hogy az időmérős beállításokat kéri Ricciardo legyűrése érdekében.
17:21
július 09, 2017
Vágólapra másolva!
68. kör: Vettel is megközelítette Bottast
A különbség 1,2 másodpercre csökkent, de már csak 3 kör van hátra, nem valószínű, hogy Vettel komoly támadást tud indítani. Bottas bal hátsója azonban elég rosszul néz ki.
17:22
július 09, 2017
Vágólapra másolva!
69. kör: Hamilton már bőven 1 másodpercen belül
Ricciardónak nehéz pillanatai lesznek, már csak 4 tizedre van tőle a Mercedes. Lekörözés is lehet még a leintésig.
17:24
július 09, 2017
Vágólapra másolva!
70. kör: Hamilton keményen támadja Ricciardót
1:07.411-gyel a Mercedes újabb leggyorsabb kört futott. Ricciardónak mindenre szüksége volt, hogy egyelőre visszatartsa Hamiltont a 4-es kanyarban.
17:25
július 09, 2017
Vágólapra másolva!
71. kör: Bottas megnyerte az Osztrák Nagydíjat
A végére beérte Bottast, de támadni már nem tudta, és maradt a 2. helyen. Hamilton nagyon megszorongatta Ricciardót, de lemaradt a dobogóról, és a 4. helyen ért célba a 8. kockából indulva. Räikkönen bejött az 5. helyre Grosjean, Pérez, Ocon, Massa és Stroll előtt.
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!