Kakaó és tej drágítja a csokoládét

Vágólapra másolva!
Termékei 10-20 százalékánál még idén kisebb áremelést kénytelen végrehajtani a Mars Magyarország cégcsoport az alapanyagok világpiaci drágulása miatt. A csokik árát leginkább a kakaó- és a tejpiaci események befolyásolják.
Vágólapra másolva!

A többi áruféleségénél az MM igyekszik hatékonyságjavítással kompenzálni az alapanyag-drágulást, és ebben a termékkategóriákban a következő fél évben nem várható áremelés - mondta a Világgazdaságnak Ács Tamás ügyvezető.

A cégcsoport egyébként arculatváltást hajt végre, így az eddig használt Masterfoods nevet fokozatosan Mars Magyarországra cserélik. Az egységes kép kialakítását célzó magyar arculatváltás mindössze néhány millió forintos közvetlen pluszkiadással jár. A csomagolásokon fokozatosan jelenik meg az új elnevezés.

A Mars Magyarországon két céget működtet, de csak egyikük, a csongrád-bokrosi Mars Magyarország Kisállateledel-gyártó Kft. végez termelési tevékenyéget. A budapesti Mars Magyarország Értékesítő Bt. a termékek hazai forgalmazását végzi. Az MM tavaly mintegy 30 milliárd forintos exportárbevételt ért el, és a feldolgozott mezőgazdasági termékek legnagyobb hazai kiszállítójának számított. A cégcsoport kivitelét kizárólag az állateledelek adták. A teljes belföldi forgalom 15-16 milliárd forintot tett ki, így az összes árbevétel meghaladta a 47 milliárd forintot. Az MM az elmúlt években "csaknem két számjegyű" növekedést könyvelhetett el, és ez az ütem várhatóan az idén is fennmarad. A két cég ez évi együttes árbevétele elérheti az 50 milliárd forintot, és javulhat eredményességük is.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!