A Fővárosi Ásványvíz- és Üdítőipari Zrt. 2014. június 15. és 2014. augusztus 31. között zajló Pepsi Funball nyereményjátéka népszerűsítésekor megtévesztette a fogyasztókat a garantált Funball labda nyereményre utaló állításaival, állapította meg a Gazdasági Versenyhivatal (GVH).
A Fővárosi Ásványvíz- és Üdítőipari Zrt. kommunikációs kampányának fő üzeneteként ígért világító Pepsi Funball labdát mint garantált nyereményt vagy ajándékot, de ennek megszerzésére 2014. augusztus 10-től korlátozottan,
augusztus 15-től pedig már egyáltalán nem volt lehetőség.
A Fővárosi Ásványvíz- és Üdítőipari Zrt. a fő üzenethez kapcsolt, csillagozott másodlagos üzenetében megpróbálta felhívni a fogyasztók figyelmét, hogy az ajándékok beváltása a készlet erejéig lehetséges.
E másodlagos üzenet azonban ellentmondásban volt azzal, hogy az ajándékot garantáltként hirdették.
Kommunikációs kampánya nem tartalmazott más fogyasztói üzenetet a fenti reklámüzenetek közötti ellentmondás feloldására.
A GVH döntése szerint a Fővárosi Ásványvíz- és Üdítőipari Zrt. tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott, hiszen promóciójának fő üzenetével arra késztette a fogyasztókat, hogy
az ajándék garantált elérhetősége miatt hozzák meg döntésüket
a nyereményjátékban való részvételről, és e döntést a garanciára történő utalás nélkül nem hozták volna meg.
A játék megszervezésért és lebonyolításáért az Adamsky Kft. felelt. A GVH azonban nem állapította meg e cég jogi felelősségét a promóció jogsértő reklámjaival összefüggésben, mivel a kampány minden lényeges eleme a Fővárosi Ásványvíz- és Üdítőipari Zrt. jóváhagyásával vagy utasítására valósult meg, így az eljárást megszüntette az Adamsky Kft.-vel szemben.
A GVH a Fővárosi Ásványvíz- és Üdítőipari Zrt.-re 40 millió forint bírságot szabott ki, a bírság kiszabásakor a jogsértéssel érintett kommunikációs költségekre alapozott.