Nagy-Britanniában folyamatosan zajlik a készpénzek cseréje. Nemcsak a papírpénzeket cserélnek le modernebb változatra, hanem az egyfontos érmén is változtat a Bank of England. A jegybank március 28-án vezette be az új egyfontos érmét, és utoljára október 15-én lehetett a régi darabokkal fizetni.
A pénz érdekessége, hogy tizenkét szögletű. Kívül arany, belül pedig ezüstszínű, ebben a tekintetben hasonlít a magyar 200 forintosra. Az érmén négy nemzeti jelkép lesz látható: az angol rózsa, a walesi póréhagyma, a skót szamárbogáncs és az északír lóhere.
Egy gombás fertőzés következtében kerültek veszélybe a föld banánültetvényei. A Fusarium gomba a banánfák gyökereit támadja meg, és gyorsan megfertőzi az ültetvény összes fáját.
A Panama betegségnek is nevezett kór egyetlen hatásos ellenszere az lehet, hogyha felégetik a banánföldeket, majd egy újfajta banánnal kezdik meg ismét a termesztést. Kiderült az is, hogy Belgium a világ legnagyobb banánexportőrei között szerepel, itt fontos megemlíteni, hogy az ország nem termelőként vált a legnagyobb szállítóvá.
Matolcsy György, a Magyar Nemzeti Bank (MNB) 2016-os üzleti jelentésének és beszámolójának általános vitájában beszélt a jegybank sikereiről.
Elmondta, hogy az MNB törvényi kötelezettségeinek eleget tett, és teljesítette mindhárom mandátumában megfogalmazott feladatait, így megőrizte az árstabilitást, fenntartotta a pénzügyi stabilitást, és támogatta a kormány sikeres gazdaságpolitikáját.
Régebben még több év kényszermunkára ítélték azokat Észak-Koreában, akiket szerencsejátékon kaptak. Napjainkban nagy szüksége van az országnak a gazdagabb rétegek tőkéjére.
A külföldi deviza megszerzése fontos az ország számára, ezért a lóversenyt és a kaszinózást is támogatja az állam, annak érdekében, hogy a gazdagoknak legyen hol eljátszaniuk a pénzüket.
Elon Musk mögé újabb jelentős támogató állt be a Hyperloop kapcsán. Richard Branson brit milliárdos a legújabb befektető, aki többek között a Virgin Group tulajdonosa.
A föld alatti szupersztráda a tervek szerint a jövőben akár 1000 km/h sebességgel is képes lesz majd szállítani az utasokat. Jelenleg ennél szerényebb számokat mutat az ígéretes projekt. Mostani szakaszában mindössze 200 km/h-val képes közlekedni.
Miközben egy kazán 10-15 évig működik a legnagyobb hatékonyság mellett, addig a magyarországi
kazánok átlagéletkora meghaladja a húsz évet.
Az átlagnál öregebb hagyományos kazánokat azért is érdemes lecserélni, mert azok hatásfoka sokkal kisebb, mint az úgynevezett kondenzációs kazánoknak. Bár hosszú távon sokat lehet spórolni az új készülékekkel, a modernebb kazánok beszerelése akár 10-20 százalékkal is drágább lehet a hagyományosnál.
Ha érdekli, hogyan omolhat össze Észak-Korea gazdasága, és ha szeretné megtudni, miként spórolhat több milliót lakásvásárláskor, lapozzon a következő oldalra.